@GlennGSI wrote:ik rij niet dagelijk met het ding hea.. Maar heb jij btw ook pu rondom ? ene, bovenste veerschotels aan tegen het huis van de toplagers. ?? leg dat es uit.. je veerpootlager ligt tegen je veerschotel aan idd ??
We gaan gewoon kijken of ie de 5000km int jaar vol houd en anders komen er volgend jaar gewoon weer nieuwe in..
motorrubber heb ik nog nooit problemen mee gehad.. heeft die kadett van jou niet een keer een tik gehad oid dat de poot er iets krom aanstaat waardoor de motor onder spanning lag
Nee, heb alleen PU op de stabi verbindstukken omdat vooral daar de langere levensduur van pas komt, verder vermijd ik PU juist op scharnierpunten omdat het heel vaak problemen geeft, vooral bij koude omstandigheden omdat de hardheid van PU nogal extreem is bij kou (wordt zo hard als een kiezelsteen bij vrieskou) Veel mensen vinden PU o zo mooi omdat ze het er op zetten en dan vergelijken met 20 jaar oud rubber. Haalt je de koekoek dat het dan beter is, maar om de zoveel jaar gewoon nieuw rubber maakt de auto weer minstens net zo goed hoor. Zijn trouwens zelfs veel motorsport goeroes die PU op veel plaatsen vermijden en liever rubber gebruiken....
Veerpootlagers zitten in een metalen bus die in rubber in een plaat hangt die je op de koets schroeft, en als het rubber te slap is zakt de koets dus te ver door en gaan de delen elkaar dus raken, dat gebeurde bij mij. Je kon het aan de bovenkant al zien, die kapjes die op het lager gaan staken zomaar 25mm boven de rand uit, en dat hoort echt niet. Schuurplekken zaten op mijn net vers gespoten veerschotels! :swear Zelfs de uitgedroogde oude delen zakten niet zo ver door namelijk! Dit ga je echt geen 5000km uithouden hoor!
Kadett heeft nog nooit een tik gehad hoor, grootste afwijking (zelfs secundaire waarden!) op mijn uitlijningsrapport was 2 honderdsten van een graad, oftewel de koets is rechter dan menig nieuwe auto die zo van de lopende band komt! Nee dat motor rubber is het zelfde verhaal, gewoon troep gekocht, want ook de oude deed het in dat geval nog beter, maar originele zijn nergens meer te krijgen, wel voor een Astra F, dus keus was makkelijk....