• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

topsnelheid calibra 2.0 8v automaat

De fabrieksopgave is 205. Op GPS heb ik precies 205 km/h gehaald met een passagier en bagage.

Ik dacht dat einddemper tuning altijd onzin was, maar kennelijk werkt het wel king:

@Jorass wrote:Ik heb een calibra uit 1991 2.0i 8v

Heb op de gps 244 km/u gereden! (255 op de teller)

motorisch niks aan verandert alleen een andere einddemper!

Kan ik me niet voorstellen.

8v lijkt me sterk..

had mijn getunede 16v eens op de testbank en uit de berekeningen kwam er uit dat mijn top meen 243 zou zijn.

De fabrieksopgave is 205. Op GPS heb ik precies 205 km/h gehaald met een passagier en bagage.

Ik dacht dat einddemper tuning altijd onzin was, maar kennelijk werkt het wel king:

Bewijs :thumbup

8v lijkt me sterk..

had mijn getunede 16v eens op de testbank en uit de berekeningen kwam er uit dat mijn top meen 243 zou zijn.

Knap met een motor welke op 6600 toeren begrensd is...

Daar haal je inderdaad de 244km/u niet mee...

Willem

Bewijs :thumbup

Natuurkundig gezien is het ook heel moeilijk(bijna niet mogelijk) om zo een snelheid te bereiken met zo weinig vermogen! :hmmz

Tenzij je een auto hebt die nog geen 200 kilo weegt en helemaal platgeslagen :roll: :lol:

Knap met een motor welke op 6600 toeren begrensd is...

Daar haal je inderdaad de 244km/u niet mee...

Willem

Natuurkundig gezien is het ook heel moeilijk(bijna niet mogelijk) om zo een snelheid te bereiken met zo weinig vermogen! :hmmz

Tenzij je een auto hebt die nog geen 200 kilo weegt en helemaal platgeslagen :roll: :lol:

een goeie C20NE komt wel over de 200km/u heen (GPS), heb wel al een keer 220km/u gehaald met een Calibra met 20SEH motor op C20NE draadboom en Computer..

Oja, de SEH motor niet eens met opzet erin gehangen, die gast had een Vectra-A 2.0i GT gekocht voor de motor, bleek een SEH te zijn, de C20NE in de Calibra was overleden namelijk, was toeval dus..

Willem

een goeie C20NE komt wel over de 200km/u heen (GPS), heb wel al een keer 220km/u gehaald met een Calibra met 20SEH motor op C20NE draadboom en Computer..

Oja, de SEH motor niet eens met opzet erin gehangen, die gast had een Vectra-A 2.0i GT gekocht voor de motor, bleek een SEH te zijn, de C20NE in de Calibra was overleden namelijk, was toeval dus..

Willem

Heb vorig jaar ook en calbra 2.0 8 V automaat gehad en kon hem goed met de astra F gsi c 20 ne van mijn zoon en mijn omega C 20 ne.

Het was met afstand de langzamste van de drien.

In begin 170 op de gps dan de duitse autobaan op 30 km in de s stand goed doorgeblazen en dan zat de top al op 190 km/h.

Gr. Peter

ik heb des tijds ook een 2.0 8v gehad en die tikte de 220a 225 aan en daar hield ie echt wel bij op.en waar mag je hier op de snelweg deze snelheid nog halen.150 vindt ik wel de max hoor.

Heb vorig jaar ook en calbra 2.0 8 V automaat gehad en kon hem goed met de astra F gsi c 20 ne van mijn zoon en mijn omega C 20 ne.

Het was met afstand de langzamste van de drien.

In begin 170 op de gps dan de duitse autobaan op 30 km in de s stand goed doorgeblazen en dan zat de top al op 190 km/h.

Gr. Peter

Terug
Naar boven