• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Topsnelheid Corsa B gsi

joop1970

Post vaak
Vandaag even een ritje door Duitsland gemaakt en wat me opviel is dat de auto niet echt harder wilde accelereren na de 180 km/h. Daar bleef die hangen.

Wat kan dat zijn, een vuile EGR klep ofzo? Normaal moet dat ding bijna de 200 aantikken.

Wielen?

Belading?

Aantal personen?

In de 4 ook geprobeerd door te jakkeren?

mijn 1400tje (non-stock) liep met een half corsa a magazijn achterin netjes 200 omdat ik niet harder durfde op de a73 ri venloeeee

Wielen?

Belading?

Aantal personen?

In de 4 ook geprobeerd door te jakkeren?

mijn 1400tje (non-stock) liep met een half corsa a magazijn achterin netjes 200 omdat ik niet harder durfde op de a73 ri venloeeee

heb een paar B corsa gsi getest x16xe en liepen allemaal tussen de 198 km/h en de 203 km/h op de tomtom

heb een paar B corsa gsi getest x16xe en liepen allemaal tussen de 198 km/h en de 203 km/h op de tomtom

GSI is standaard een 1.6, Xe_freakgrunn...

Kan ook heel goed met de koude wind en/of tegenwind te maken hebben... Met de wind in de rug gaat mijn standaard X14XE bijna 25km/h harder dan met tegenwind ;)

GSI is standaard een 1.6, Xe_freakgrunn...

Kan ook heel goed met de koude wind en/of tegenwind te maken hebben... Met de wind in de rug gaat mijn standaard X14XE bijna 25km/h harder dan met tegenwind ;)

195km/u in 4 in de toerenbegrenzer met een C16XE 1.6 109pk motor in een Combo-B met combo-B 1.4 bak

170km/u in 4 in de begrenzer met een X16XE 1.6 106pk motor in een Combo-B met Corsa-B GSi bak

195km/u in 5 met een X16XE 1.6 +/- 125pk motor met mantzelbox en lexmaul spagetti in een combo-B met corsa-GSi bak

Willem

195km/u in 4 in de toerenbegrenzer met een C16XE 1.6 109pk motor in een Combo-B met combo-B 1.4 bak

170km/u in 4 in de begrenzer met een X16XE 1.6 106pk motor in een Combo-B met Corsa-B GSi bak

195km/u in 5 met een X16XE 1.6 +/- 125pk motor met mantzelbox en lexmaul spagetti in een combo-B met corsa-GSi bak

Willem

Ik heb hem niet in zijn 4 doorgetrapt maar in zijn 5 vanaf de 120. Ik zat alleen in de auto zonder extra belading.

Technische staat is zover ik weet goed, moet wel volgende week voor een apk en beurt naar de garage.

De 200 moet ie dus wel halen zo te horen. Ik lees wel ergens op internet dat iemand met een vergelijkbaar probleem zijn egr klep schoon heeft gemaakt, is dat aan te raden?

Staat pas 75000 km op de teller.

Ik heb hem niet in zijn 4 doorgetrapt maar in zijn 5 vanaf de 120. Ik zat alleen in de auto zonder extra belading.

Technische staat is zover ik weet goed, moet wel volgende week voor een apk en beurt naar de garage.

De 200 moet ie dus wel halen zo te horen. Ik lees wel ergens op internet dat iemand met een vergelijkbaar probleem zijn egr klep schoon heeft gemaakt, is dat aan te raden?

Staat pas 75000 km op de teller.

ik hallde echt maar net 200 kmph

maar toen was het blokkie ook wel echt op, kon elke 300 km liter olie bijvulle

ik hallde echt maar net 200 kmph

maar toen was het blokkie ook wel echt op, kon elke 300 km liter olie bijvulle

Terug
Naar boven