origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door brieken
origineel gepost door McKaamos
Whoa! 300+ PK's uit een 2.0i 8valve? Vertel eens wat over de setup?
Wat voor turbo hangt er aan? Wat heb je in het binnenwerk veranderd?
Vet project hoor

Misschien een idee om achterwiel aandrijving te doen?
Er was op dit forum een topic over mijn Corsa B en C20NE motor. Maar helaas is dit topic opeens verdwenen. Ik heb nog gevraagd of er een backup terug gelezen kon worden. Maar daar krijg ik helaas geen reactie op.
Maar het is een C20NE motor met C20XE drijfstangen incl ARP bouten. Gesmede IASA zuigers. Turbo, wastegate, dump-valve en uitlaatspruitstuk komen van MVaux (bestaat niet meer). Master Power turbo. 730cc injectoren (E85). VEMS ecu. enz.
Op de site van DP-Engineering staat een vermogensdiagram (Dit is het vermogen aan de wielen. Komt neer op 315pk aan de krukas).
http://dp-engineering.nl/static/img/media/dyno_photos/corsa_dyno_3.jpg
Dat valt me nog hard mee, hoeveel er aan vervangen is. Wat zal het zijn, een keertje 1000 euro aan motor onderdelen?
De turbo en aanbouwspullen daar voor zullen wel het duurste geintje zijn (2500 euro oid?)
Ja dan heb je een klein deel van de kosten. Dan de kosten van verschillende bewerkingen aan onderdelen. Kosten motormanagement. Afstellen op de bank. Kosten custom intercooler met charge pipes. En nog wel wat dingen. En dan heb je het alleen over het blok. Dan rijd je nog geen 11 seconden natuurlijk.
Al met al kost het veel geld en ook tijd om zo'n auto te bouwen. Ik heb heel 2009 in drachten en bitburg (behalve de eerste race van het jaar) 11.8 of 11.9 gereden. Denk niet dat er veel mensen met Opels zijn die kunnen zeggen dat ze zo'n constante 11 seconden auto hebben die in een seizoen nooit stuk is gegaan. En daarbij. De auto heeft nooit op een trailer gestaan. Ben altijd overal heen gereden met een paar jerrycans e85 achterin.
Wat ik er mee wil zeggen is. Denk niet te simpel over het bouwen van een turbo auto. Die ook echt goed rijd. Dat kost je gewoon veel geld. Met een investering van 3500 euro ben je er nog laaaaang niet.