Sleutel had problemen door slecht contact tussen batterij en printplaatje. Met wat geklooi zit het allemaal netjes in elkaar, en het lampje flitst netjes als ik op een van de schakelaars druk. Toch krijg ik de zaak niet aan de praat. Het "inleren lukt me niet". Laat me eerst even uitleggen wat wel werkt....dan hoop ik dat iemand me het laatste puzelstukje kan aanreiken.
Auto is in orde, en de sleutel van mijn vrouw doet het uitstekend. Met mijn eigen transponder sleutel kan ik gewoon starten. Het probleem is dus iets met het zendertje, voor afstandbediening van de deur.
Nu heb ik gelezen dat je de sleutel moet "inleren". Dat wordt op verschillende manieren beschreven, en dit is wat ik gedaan heb:
- Batterijtje 10 minuten uit de sleutel gehaald, om een "schone start" te maken.
- In de auto gaan zitten
- Deuren dicht gedaan met het pinnetje op de deur
- Contact aan
- Transponder-sleutelknopje voor deur open ingedrukt.
- Deuren springen open
Er is dus er is iets verzonden 
- Daarna op geen enkele manier meer reactie. De reactie was eenmalig.
Misschien was het een "veiligheids beslissing" om de deuren open te laten gaan, en mij de mogelijkheid te geven te kunnen "ontsnappen", maar meer vertouwen is er niet. De lampjes op de sleutel reageren gewoon, maar dat is dan ook alles. De auto negeert alles.
Opnieuw "inleren" lukt pas weer als ik de batterij een paar minuten uit de sleutel heb gehad, maar ook de tweede keer is er 1x reactie....en daarna niets meer.
Doe ik het inleren verkeerd? Heeft iemand een idee?
Groeten
Rinus 747
Auto is in orde, en de sleutel van mijn vrouw doet het uitstekend. Met mijn eigen transponder sleutel kan ik gewoon starten. Het probleem is dus iets met het zendertje, voor afstandbediening van de deur.
Nu heb ik gelezen dat je de sleutel moet "inleren". Dat wordt op verschillende manieren beschreven, en dit is wat ik gedaan heb:
- Batterijtje 10 minuten uit de sleutel gehaald, om een "schone start" te maken.
- In de auto gaan zitten
- Deuren dicht gedaan met het pinnetje op de deur
- Contact aan
- Transponder-sleutelknopje voor deur open ingedrukt.
- Deuren springen open
- Daarna op geen enkele manier meer reactie. De reactie was eenmalig.
Misschien was het een "veiligheids beslissing" om de deuren open te laten gaan, en mij de mogelijkheid te geven te kunnen "ontsnappen", maar meer vertouwen is er niet. De lampjes op de sleutel reageren gewoon, maar dat is dan ook alles. De auto negeert alles.
Opnieuw "inleren" lukt pas weer als ik de batterij een paar minuten uit de sleutel heb gehad, maar ook de tweede keer is er 1x reactie....en daarna niets meer.
Doe ik het inleren verkeerd? Heeft iemand een idee?
Groeten
Rinus 747