• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trekhaak Astra H station

Peter30

Post weinig
Hallo allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier iets gepost heb, maar ik ben er weer :).

Mijn Astra H station (leaseauto) gaat over 10 weken terug. Heb inmiddels de 175.000 (in bijna 4 jaar) erop staan, en inmiddels heb ik de nieuwe Astra Sports Tourer besteld.

Kan ik mijn huidige (vaste) trekhaak ombouwen naar de Sports tourer? Of past dit niet?

Groetjes Peter

Hallo wesley,

Dat is jammer. Ik ga hem binnenkort eronder uit halen, iemand interesse? Hij is compleet met kabelset.

Wat zou een nieuwe trekhaak kosten? En is dit zelf te monteren? (net zo gemakkelijk als bij de astra H station?)

Groeten Peter

Hallo wesley,

Dat is jammer. Ik ga hem binnenkort eronder uit halen, iemand interesse? Hij is compleet met kabelset.

Wat zou een nieuwe trekhaak kosten? En is dit zelf te monteren? (net zo gemakkelijk als bij de astra H station?)

Groeten Peter

De Astra j is een heel ander verhaal dan de h.

Kabelset loopt helemaal door tot in de zekeringkast.

Daar moet je een geschakelde plus en een can bus signaal achter uit de zekeringkast halen.

Daarna moeten de TIM en de parkeersensoren (indien aanwezig) geprogrammeerd worden.

Heb er al meerdere gezet

De Astra j is een heel ander verhaal dan de h.

Kabelset loopt helemaal door tot in de zekeringkast.

Daar moet je een geschakelde plus en een can bus signaal achter uit de zekeringkast halen.

Daarna moeten de TIM en de parkeersensoren (indien aanwezig) geprogrammeerd worden.

Heb er al meerdere gezet

Trekhaken zijn van elk model verschillend, tussen de 5 deurs Astra H en de Station zit zelfs ook verschil.

De trekhaak van een Astra J is makkelijk te monteren, maar de bedrading is een ander verhaal. Je moet de hele linker binnendorpel van voor naar achter eruit schroeven en de zekeringkast demonteren, om zo de can-bus draad aan te sluiten en geschakelde plus. Dus het is nogal een klus en je moet goed weten welke draden je moet pakken, er zitten er namelijk meerdere met dezelfde kleur.... :?

Trekhaken zijn van elk model verschillend, tussen de 5 deurs Astra H en de Station zit zelfs ook verschil.

De trekhaak van een Astra J is makkelijk te monteren, maar de bedrading is een ander verhaal. Je moet de hele linker binnendorpel van voor naar achter eruit schroeven en de zekeringkast demonteren, om zo de can-bus draad aan te sluiten en geschakelde plus. Dus het is nogal een klus en je moet goed weten welke draden je moet pakken, er zitten er namelijk meerdere met dezelfde kleur.... :?

Terug
Naar boven