• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trekhaak astra H station

groothuis27

Post weinig
wie weet hoe het trekhaakcontrolle systeem werkt / moet worden aangesloten.

wat heb je er voor nodig enz.

bedoel dus het mee knipperende trekhaakje op het dasboard als je een aanhanger er achter hebt en richting aangeeft .

kabelset voor de Astra-H en een relais dacht ik, maar dat weet ik niet zeker..

set word ingestekkerd in een stuurmodule achter in de auto.

Willem

stekker zit er in in de zekering kast , maar hij geeft niks door naar voren [ dasboard ]

als er nog een relais in moet , wat voor een relais en waar moet deze in ?

Relais alleen aanleggen bij een 13 polige stekkerdoos.

Heb er al veel gedaan maar op het dash nooit een melding gehad met een trekhaakje

Ook een astra-H??

zo ja, kan het zijn dat er geen lampje aanwezig is in jouw teller, of dat het aanhanger controle lampje niet geprogrammeerd is.

ik heb zelf wel bij de vectra-B aanhanger knipperlicht controle, was een kwestie van lampje in de teller draaien en werken!!

Willem

ok , dat kan ik eens proberen , geen idee hoe bij de astra H de teller losmoet , bij de astra G stelde dat niet zoveel voor .

mijn maat heeft ook een astra H trouwens .

dus het kan ook een kwestie van inlezen zijn , dat kost weer geld , ze zijn hier bij broekhuis niet zo makkelijk .

Terug
Naar boven