• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trekhaak monteren op Astra GTC 2006

OpelJeff

Post weinig
Hallo ik heb een opel astra gtc 2006 easytronic.

Nou wil ik een trekhaak monteren maar heb dit nog nooit gedaan.

Is dit moeilijke ? en wat moet ik weten voor dat ik dit ga doen ?

Mvg Jeffrey

Bij gm-tuningparts kost een trekhaak 160euro en een kabelset (13 polig) 115euro, het stelt werkelijk niks voor om hem te monteren, bij de trekhaak zit een handleiding.

Bij gm-tuningparts kost een trekhaak 160euro en een kabelset (13 polig) 115euro, het stelt werkelijk niks voor om hem te monteren, bij de trekhaak zit een handleiding.

Tja langs verschillende garage geweest voor een prijs opgaven en wat een bedragen :shock: :wtf

Maar goed er waren ook bedrijven die het niet willen doen bij de astra goedkoopste die ik heb gevonden was 495 euro vaste kogel

en 13 polige stekker. maar vind het nog steeds hoop geld:S niemand die een foto verslagje heeft zo dat ik het zelf kan doen ?

En waar ik dan het beste een setje kan kopen trekhaak en kabel set ??

Tja langs verschillende garage geweest voor een prijs opgaven en wat een bedragen :shock: :wtf

Maar goed er waren ook bedrijven die het niet willen doen bij de astra goedkoopste die ik heb gevonden was 495 euro vaste kogel

en 13 polige stekker. maar vind het nog steeds hoop geld:S niemand die een foto verslagje heeft zo dat ik het zelf kan doen ?

En waar ik dan het beste een setje kan kopen trekhaak en kabel set ??

aanmelden hoeft niet, wel als je ook wilt dat het trekhaak icoontje in je instrumentenpaneel gaat branden of als je lampcontrole wilt (al kan je dit beter niet doen vanwege het aantal valse meldingen).

Bumper loshalen (schroeven in de wielkast en achter je kentekenplaat)

2 gaten links en 2 gaten rechts in je kofferruimte boren (bij de geponste plaatsen)

Trekhaak erop schroeven.

kabelboomstekker inpluggen.

Het stelt niet zoveel voor.

aanmelden hoeft niet, wel als je ook wilt dat het trekhaak icoontje in je instrumentenpaneel gaat branden of als je lampcontrole wilt (al kan je dit beter niet doen vanwege het aantal valse meldingen).

Bumper loshalen (schroeven in de wielkast en achter je kentekenplaat)

2 gaten links en 2 gaten rechts in je kofferruimte boren (bij de geponste plaatsen)

Trekhaak erop schroeven.

kabelboomstekker inpluggen.

Het stelt niet zoveel voor.

de beschrijving goed lezen maar ik denk zelf dat het meer plug en play is dan wat anders

misschien dat er bij het aansluiten van de bedrading iets meer komt kijken. maar dat zal ook nog wel redelijk meevallen

de beschrijving goed lezen maar ik denk zelf dat het meer plug en play is dan wat anders

misschien dat er bij het aansluiten van de bedrading iets meer komt kijken. maar dat zal ook nog wel redelijk meevallen

trekhaak is 2gaten boren links en rechts in de kofferruimte de plaatsen zijn al voor geponst dus kan niet missen.

Aan de bumper hoef niks te gebeuren als alleen ff van de wagen halen.

Haal ook ff je uitlaat los uit de rubbers dan kun je er aan de linker kant beter bij.

De kabel voor de stekker doos moet je speciaal kopen voor een astra h ivm canbus deze kabel moet je met een stekker achter in je zekering kast steken en aanmelden met een tech-2.

En dan werkt alles.

Susses.

trekhaak is 2gaten boren links en rechts in de kofferruimte de plaatsen zijn al voor geponst dus kan niet missen.

Aan de bumper hoef niks te gebeuren als alleen ff van de wagen halen.

Haal ook ff je uitlaat los uit de rubbers dan kun je er aan de linker kant beter bij.

De kabel voor de stekker doos moet je speciaal kopen voor een astra h ivm canbus deze kabel moet je met een stekker achter in je zekering kast steken en aanmelden met een tech-2.

En dan werkt alles.

Susses.

Niemand die een beschrijving heeft ? of een foto verslagjes waar ik aan kan zien hoe het moet??

Of weet iemand waar ik voor een goede prijs een trekhaak kan laten monteren ? in de omgeving van lelystad ??

Thanks Jeff king:

Niemand die een beschrijving heeft ? of een foto verslagjes waar ik aan kan zien hoe het moet??

Of weet iemand waar ik voor een goede prijs een trekhaak kan laten monteren ? in de omgeving van lelystad ??

Thanks Jeff king:

Inderdaad, inlezen/aanmelden in de computer is niet nodig. Ook niet aan te raden door wat spacejam al zegt( foute meldingen )

Zorg er wel voor dat je een compleet kabelset hebt met aanhangermodule erbij, deze module is niet los te koop enkel samen met de kabelset. Zonder deze module zal je verlichting niet werken. Voor de rest is het plug en play..

Terug
Naar boven