• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trekhaak monteren

ik heb besloten om de trekhaak onder de vectra te hangen.

einddemper die daarvoor geschikt is heb ik reeds besteld en is al binnen.

ik heb nog een oude irmscher demper liggen dus de plannen zijn om die eindpijpjes op de nieuwe demper te lassen zodat het er toch nettjes uitziet achter de auto.

iemand wel eens een trekhaak onder een vectra gehangen?

ik neem aan dat je daarbij geen rare dingen tegenkomt dus moet toch makkelijk zelf te doen zijn, alleen de kabel aanluiten moet ik even goed uitzoeken.

is niet zo moeilijk hoor, trekhaak eronder hangen, in iedergeval, niet als ie compleet is...

Willem

is niet zo moeilijk hoor, trekhaak eronder hangen, in iedergeval, niet als ie compleet is...

Willem

nou heb ik de originele demper gepast, steken de eindpijpjes z'n 10cm binnen de achterbumper, niet echt een fraai gezicht zeg maar.

ik heb ook geen oiginele bumper maar een duitse sport edition bumper.

zou de trekhaak wel ver genoeg uitsteken? misschien iemand dit wel eens gespot een trekhaak onder z'n bumper.

daarnaast zit er aan de rechterzijde onder de auto een beugel(trekoog) die moet ik zeker afslijpen want er door of tussen in gaat niet passen.

ik hoop dat er iemand is met ervaring of tips.

nou heb ik de originele demper gepast, steken de eindpijpjes z'n 10cm binnen de achterbumper, niet echt een fraai gezicht zeg maar.

ik heb ook geen oiginele bumper maar een duitse sport edition bumper.

zou de trekhaak wel ver genoeg uitsteken? misschien iemand dit wel eens gespot een trekhaak onder z'n bumper.

daarnaast zit er aan de rechterzijde onder de auto een beugel(trekoog) die moet ik zeker afslijpen want er door of tussen in gaat niet passen.

ik hoop dat er iemand is met ervaring of tips.

even een foto van de sleepbeugel, de achterbumper is hier verwijderd.

DSCF7896.jpg

hier zou dus de bevestigingsplaat van de trekhaak door heem moeten passen.

daarnaast kom ik erachter dat er bij de bouten bussen zitten die als ik het goed begrijp in de (chassis)balken moeten komen.

hoe kom je hier bij of is dat wel nodig?

hier zie je het gat in de balk waar de bout doorheen moet, net achter de sleepbeugel zit een groter gat maar zal toch moeilijk worden omdaardoor de bussen te plaatsen.

DSCF7897.jpg

even een foto van de sleepbeugel, de achterbumper is hier verwijderd.

DSCF7896.jpg

hier zou dus de bevestigingsplaat van de trekhaak door heem moeten passen.

daarnaast kom ik erachter dat er bij de bouten bussen zitten die als ik het goed begrijp in de (chassis)balken moeten komen.

hoe kom je hier bij of is dat wel nodig?

hier zie je het gat in de balk waar de bout doorheen moet, net achter de sleepbeugel zit een groter gat maar zal toch moeilijk worden omdaardoor de bussen te plaatsen.

DSCF7897.jpg

Gat zo groot boren aan de Pons zijde, dat de bus erin past, en zonder bussen trek je heel de balken aan gort.

Trekhaak zou gewoon moeten passen zonder sleepoog te verwijderen.

zoek anders even op internet een inbouwbeschrijving van het type trekhaak dat je hebt.

Willem

Gat zo groot boren aan de Pons zijde, dat de bus erin past, en zonder bussen trek je heel de balken aan gort.

Trekhaak zou gewoon moeten passen zonder sleepoog te verwijderen.

zoek anders even op internet een inbouwbeschrijving van het type trekhaak dat je hebt.

Willem

ja over het plaatsen van de afstandsbussen ben ik wel uit.

staat geen type op, er zit wel een type plaatje maar die is helemaal glad en staat niks op.

verder komt alles wel precies overeen, en de gaten precies pas, alleen dat sleepoog is te smal, maar denk wel dat het een originele opel trekhaak is.

misschien zit er verschil in sedan en station ofzo...

ja over het plaatsen van de afstandsbussen ben ik wel uit.

staat geen type op, er zit wel een type plaatje maar die is helemaal glad en staat niks op.

verder komt alles wel precies overeen, en de gaten precies pas, alleen dat sleepoog is te smal, maar denk wel dat het een originele opel trekhaak is.

misschien zit er verschil in sedan en station ofzo...

wim ik heb toen ik woensdag bij jullie weg ging nog even onder de vectra van... (stond langs de straat) gekeken, maar daar zat de trekhaak ook door het sleepoog.

hier zit het sleepoog wel verder onder de auto dus is het weer anders, misschien ook verschil in b1 of b2.

wim ik heb toen ik woensdag bij jullie weg ging nog even onder de vectra van... (stond langs de straat) gekeken, maar daar zat de trekhaak ook door het sleepoog.

hier zit het sleepoog wel verder onder de auto dus is het weer anders, misschien ook verschil in b1 of b2.

ben er gelijk onder gedoken met mijn Camera

bij mij loopt net aan het puntje in het sleepoog, bij de station gaat bijna heel het deel erin.

heb er foto's van dus:

100_4855.jpg

100_4849.jpg

100_4848.jpg

100_4847.jpg

Willem

ben er gelijk onder gedoken met mijn Camera

bij mij loopt net aan het puntje in het sleepoog, bij de station gaat bijna heel het deel erin.

heb er foto's van dus:

100_4855.jpg

100_4849.jpg

100_4848.jpg

100_4847.jpg

Willem

he ik zie nu pas je post.

zoals je zegt hoeft ie er bij jouw (sedan) er net een puntje in. en bij een station bijna helemaal.

ik heb een sedan maar moet ook de trekhaak er bijna helemaal in?

ik heb dus een trekhaak voor een sedan alleen die past bij mij niet, en ik moet dus opzoek naar een trekhaak voor een station?

Terug
Naar boven