• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trillen stuur + bijgeluid snelheid >25

Astra_DLS

Post vaak
Sinds vanmorgen trilt het stuur van de astra continu vanaf ca. 50 km/h. Dacht eerst aan balanceren ivm redelijk recent nieuw laten balanceren en kon een loodje vanaf zijn, maar ik heb nu ander vermoeden.

Op de terugweg van huis hoorde ik in een keer ook een soort van bonk / flop geluid van ca. 30 km/h. Ik dacht dat mijn band lek was, omdat ik ook de pedalen voelde 'stuiteren' en stuur trillen en het geluid. Thuis gekomen bleek het dus toch geen lekke band te zijn.

Iemand idee waar ik moet zoeken? Speling op de banden is minimaal, maar zou een oorzaak kunnen zijn. Kromme remschijven lijkt me niet, omdat het met remmen oid niet overgaat / erger wordt. Ook niet iets van aandrijfassen, want ontkoppeld doet ie het ook.

Kansloos genoeg was dat het probleem. Monteur heeft toen 1 band niet goed aangeslagen. Ik ben ook niet gewend om na te moeten draaien, aangezien mijn normale monteur dit goed genoeg doet....

Thnx voor je hulp..

Kansloos genoeg was dat het probleem. Monteur heeft toen 1 band niet goed aangeslagen. Ik ben ook niet gewend om na te moeten draaien, aangezien mijn normale monteur dit goed genoeg doet....

Thnx voor je hulp..

Stalen wielen durf ik wel aan te ratelen met de luchtsleutel. Gewoon op stand vier tot ie nie meer verder wil.

Enkel doe ik ze gewoon netjes met de momentsleutel omdat anders niemand de wielen meer los kan krijgen, als ze stil staan met een lekke band en ze willen het resevewiel plaatsen :P

Lichtmetaal zoiezo altijd met de momentsleutel. dit omdat het materiaal veel meer uitzet dan een stalen velg, en zo de bouten ook losser kunnen komen.

Het beste is nog altijd.....voor elk wiel de momentsleutel er bij.

Stalen wielen durf ik wel aan te ratelen met de luchtsleutel. Gewoon op stand vier tot ie nie meer verder wil.

Enkel doe ik ze gewoon netjes met de momentsleutel omdat anders niemand de wielen meer los kan krijgen, als ze stil staan met een lekke band en ze willen het resevewiel plaatsen :P

Lichtmetaal zoiezo altijd met de momentsleutel. dit omdat het materiaal veel meer uitzet dan een stalen velg, en zo de bouten ook losser kunnen komen.

Het beste is nog altijd.....voor elk wiel de momentsleutel er bij.

had dit laatst ook in mijn corsa b... pas velgen opnieuw gespoten ... 150 km verder op in maastricht de berg af met 180 en aan het einde een klapperend geluid alsof mijn aandrijfas rond knallende onder de kap. kwam ik thuis... ja hoor de wielbouten zaten niets eens hand vast hahaha

had dit laatst ook in mijn corsa b... pas velgen opnieuw gespoten ... 150 km verder op in maastricht de berg af met 180 en aan het einde een klapperend geluid alsof mijn aandrijfas rond knallende onder de kap. kwam ik thuis... ja hoor de wielbouten zaten niets eens hand vast hahaha

Terug
Naar boven