• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trillend stuur corsa b 1,7d

vinc diesel

Post weinig
ik heb het volgende probleem met me corsa 17d zonder stuurbekrachtiging

hij trilt in het stuur nu heb ik er gewoon stanaard 165/70/13 onder die ik op 2,5bar heb staan ivm makkelijker sturen

de velgen heb ik al gebalanceerd en heb geen speling op kogels zet ik me banden wat hoger op spanning is het wat minder is it een voorkomend iets bij b corsa zonder stuurbekrachtiging

alvast bedankt vincent

Denk toch iets van hoogteslag in de banden..

laat deze controleren, kan een draad of kanvasbreuk bevatten..

Willem

met balanceren is ons geen hoogte slag opgevallen en hij doet het eigenlijk of als ik stapvoet rij dan voel je het in je stuur of boven de 100km ik heb gehoord dat corsa b gevoelig zijn mbt trillen in het stuur enkel de rede weet ik niet

ga ik ze toch nog even controleren heb nog 2 wielen staan met 155 65 13 zal die er eens onder zetten en tijdje op rijden stuurt hij gelijk lichter ook

(zit met me hand in het verband door ongelukje met hydroliek leiding die olie erin spoot stuurt lastig zo met 1 hand ')

jupzzz

zal een korte uitleg geven, bij stapvoets rijden is gewichtsverschil niet waarneembaar, meestal pas vanaf een kilometer of 70 per uur dat het duidelijk aan te voelen is.

heb je bij stapvoets rijden last van dat je al in je stuur voelt trekken, dan slingert een wiel, of verschilt er hoogte in de band.

beetje als fietsen op een fiets met exentrische naven haha...

willem

dat begrijp ik enkel wat ik niet begrijp is dat alle 2 voorwien gebalanceerd zijn en er hoefde niet erg veel slaglood op zo uit het hooft 20 a 30 gr per velg en dan links en rechts wat lood

ga gewoon vd week even de andere wieltjes eronder zetten dan zal het zeker goed komen in ieder geval bedankt voor je uitleg wim v6

gr vincent

Terug
Naar boven