• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trillend stuur na vervangen remschijven en blokken

koenelsenaar

Post veel
Ik heb zaterdag de remschijven en blokken voor vervangen bij mijn Astra F.

Echter als ik rij, na verloop van tijd(na een aantal keer al geremd te hebben) begint mijn stuur te trillen als ik gas geef, als ik rem is het voorbij.

Het pedaal is goed hard.

Wat kan het zijn? Remzuiger stroef?

De remklauw heb ik schoongemaakt met een staalborstel.

Heb net ff de garage gebeld, en die vroeg zich af(omdat het alleen bij gasgeven is) of de boel wel goed vast zit, want anders heeft uitlijnen ook geen zin.

Kan het te maken hebben met het inslijten?

Heb net ff de garage gebeld, en die vroeg zich af(omdat het alleen bij gasgeven is) of de boel wel goed vast zit, want anders heeft uitlijnen ook geen zin.

Kan het te maken hebben met het inslijten?

Inslijten lijkt me niet van toepassing als je gas geeft.

Misschien loopt de boel gewoon ergens aan.

Als je remt kan het zijn dat boel goed vastgrijpt, geen trilling dus,

Als bij het stoppen met remmen iets aanloopt (blok tegen de schijf oid, kan ik me voorstellen dat het gaat trillen.

Misschien dat de boel scheef zit ofzo?

Edit: uitlijnen lijkt me soweiso niks uit te maken, uitbalanceren heb ik geen idee waarom dat nu zou helpen, aan de velg / band is immers niks veranderd

Inslijten lijkt me niet van toepassing als je gas geeft.

Misschien loopt de boel gewoon ergens aan.

Als je remt kan het zijn dat boel goed vastgrijpt, geen trilling dus,

Als bij het stoppen met remmen iets aanloopt (blok tegen de schijf oid, kan ik me voorstellen dat het gaat trillen.

Misschien dat de boel scheef zit ofzo?

Edit: uitlijnen lijkt me soweiso niks uit te maken, uitbalanceren heb ik geen idee waarom dat nu zou helpen, aan de velg / band is immers niks veranderd

Hmm, even de remklauw weer loshalen dus en kijken of de blokjes goed vast zitten dus.

Kan het zijn dat de zuiger niet goed terugkomt?

Hmm, even de remklauw weer loshalen dus en kijken of de blokjes goed vast zitten dus.

Kan het zijn dat de zuiger niet goed terugkomt?

Als je de auto op een krik zet en dan de ban probeerd rond te draaien lukt dat of hoor je dat het aanloopt. Dat de band niet helemaal vrij is zeg maar.

En anders even kijken of alles wel goed gemonteerd is. Balanceren lijkt mij niet de oorzaak. Als die pas gekomen is nadat je remschijven en remblokken hebt vervangen.

Als je de auto op een krik zet en dan de ban probeerd rond te draaien lukt dat of hoor je dat het aanloopt. Dat de band niet helemaal vrij is zeg maar.

En anders even kijken of alles wel goed gemonteerd is. Balanceren lijkt mij niet de oorzaak. Als die pas gekomen is nadat je remschijven en remblokken hebt vervangen.

heb je ook de wielnaaf goed schoongemaakt voordat je de nieuwe schijven erop gezet hebt? En als je je wielen eraf gehad hebt dan moet je ze laten ballanceren

heb je ook de wielnaaf goed schoongemaakt voordat je de nieuwe schijven erop gezet hebt? En als je je wielen eraf gehad hebt dan moet je ze laten ballanceren

Kan zijn dat de blokken niet goed kunnen bewegen. Heb je de vlakken waar de remklauw en de remblok elkaar raken goed schoon gemaakt? Deze vlakken ook zeer dun invetten met kopervet.

Terug
Naar boven