• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trilling stationair toerental Astra g

Hey allemaal,

Sinds een aantal dagen trilt mijn astra g uit 2003 bij stationair toerental als ik de rem ingedrukt houdt bij een een stoplicht. Als ik de rem loslaat is het trillen een stuk minder. Ik weet dat mijn dynamo zingt en vroeg me af of dat een verband kan hebben met gevraagde energie van de dynamo?

Daarnaast trilt ook de auto bij 80km/u, maar weet dus ook niet of dit van hetzelfde probleem af komt.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Groetjes, Remco

Trillen bij 80 km/h kan best een wiel zijn dat opnieuw gebalanceerd moet worden.
Dat voel je het snelst bij de voorwielen in je stuur.

Stationair trillen is lastig zo via een forum te beoordelen.
Dat zou best een slappe of kapotte motorsteun kunnen zijn.
Of zoals je zelf zegt een kapotte dynamo.
Of .....

Ik heb het probleem gevonden, ik had wegens het vast lijmen van de klep in de inlaatspruitstuk de motorsteun een beetje los gedraaid, echter nooit meer goed vast gedraaid. Ik kwam erachter dat de drie bouten bijna volledig waren los gedraaid, gelukkig optijd kunnen ontdekken. Na het aandraaien waren alle trillingen weg:)

Stomme fout als thuis hobbyist haha

Terug
Naar boven