• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trillingen monza

Jigsaw

Post vaak
heren,

gisteren weer eens sinds lange tijd snelweg gereden. Hier werd ik niet vrolijk van want ben nu half doof. De auto maakt boven de 100km/h een enorm lawaai. Na 100km/u begint de auto enorm te trillen, je hoort eigenlijk een diepe brom en je voelt de trillingen tot in de pedalen. Het zien niet echt trillingen in het stuur en de auto blijft ook gewoon netjes recht rijden. ook met remmen gebeurt er niks vreemds maar boven de 90/100 km/u bromt hij gewoon heel erg. Iemand misschien een idee waar dat aan kan liggen? ow, 2e puntje, zijn er nog deurrubbers te krijgen? aan de bestuurderskant bij mij is hij kapot, dus heb ook last van enorm windgeruis en tocht in de auto

Kijk eens of der sneeuw en of modder in je velgen zit...Had dit ook eens ding begon te trillen bij bepaalde snelheden...

Ik gok op sneeuw/modder in de velgen...

Als het dat niet is:

aandrijfas of wiellagers..

Maar wiellagers veroorzaken niet echt trillingen meer een vervelend gebrom/piep.

Kijk eens of der sneeuw en of modder in je velgen zit...Had dit ook eens ding begon te trillen bij bepaalde snelheden...

Ik gok op sneeuw/modder in de velgen...

Als het dat niet is:

aandrijfas of wiellagers..

Maar wiellagers veroorzaken niet echt trillingen meer een vervelend gebrom/piep.

dan gok ik eerder op de aandrijfas/wiellagers, het is echt oorverdovend en het trilt door de hele auto heen zeg maar. bij lagere snelheden als 90 km/h is er ook verder niks te merken. hoe hoger de snelheid, hoe meer lawaai/trilling. wat kan er met de aandrijving mis zijn? een lager of iets dergelijks?

dan gok ik eerder op de aandrijfas/wiellagers, het is echt oorverdovend en het trilt door de hele auto heen zeg maar. bij lagere snelheden als 90 km/h is er ook verder niks te merken. hoe hoger de snelheid, hoe meer lawaai/trilling. wat kan er met de aandrijving mis zijn? een lager of iets dergelijks?

heeft je aandrijfas een hanglager?

Anders zou het zomaar eens kunnen zijn, dat die na aan het laten is.

Als dat lager van rekord E het zelfde is, kun je er van mij zo een hebben.

heeft je aandrijfas een hanglager?

Anders zou het zomaar eens kunnen zijn, dat die na aan het laten is.

Als dat lager van rekord E het zelfde is, kun je er van mij zo een hebben.

nog ff een update,

het heeft niets met de aandrijving te maken, ook bij het loslaten van het gas blijft de trilling aanwezig. Je hoort het ook duidelijk oplopen bij de snelheid. Ook word het harder in een bocht, als ik dan weer uit de bocht kom met het stuur recht, word het weer iets zachter. Het begon eigenlijk op te vallen na het monteren van de winterbanden

nog ff een update,

het heeft niets met de aandrijving te maken, ook bij het loslaten van het gas blijft de trilling aanwezig. Je hoort het ook duidelijk oplopen bij de snelheid. Ook word het harder in een bocht, als ik dan weer uit de bocht kom met het stuur recht, word het weer iets zachter. Het begon eigenlijk op te vallen na het monteren van de winterbanden

het is niet alleen horen, ik voel de trilling gewoon in het stuur en de pedalen. dus denk niet dat het alleen het profiel is.

het is niet alleen horen, ik voel de trilling gewoon in het stuur en de pedalen. dus denk niet dat het alleen het profiel is.

Controleer je wiellagers eens.

Bij de rekord van me waren ze op tijd van 2 weken van goed terug gebracht naar enkel de lager schalen.

De lager rollen waren pleite.

ook na montage van de winterbanden...

Trillingen gingen ook door de hele carr heen.

Controleer je wiellagers eens.

Bij de rekord van me waren ze op tijd van 2 weken van goed terug gebracht naar enkel de lager schalen.

De lager rollen waren pleite.

ook na montage van de winterbanden...

Trillingen gingen ook door de hele carr heen.

Zeker de goedkope wielagers kunnen van slechte kwaliteit zijn. Waar SKF bijvoorbeeld 10 rollen inzet doet een 2e keus merk dat met 9 rollen. Gevolg is dat het lager veel sneller slijt.

Dus wielagers controleren kan geen kwaad.

Overigens geldt dat ook voor de winterbanden. Als die van een onbekend merk zijn zal de kwaliteit ook niet altijd even goed zijn. Bij een hoogte slag in de banden krijg je ook behoorlijk trillingen in het stuur.

Zeker de goedkope wielagers kunnen van slechte kwaliteit zijn. Waar SKF bijvoorbeeld 10 rollen inzet doet een 2e keus merk dat met 9 rollen. Gevolg is dat het lager veel sneller slijt.

Dus wielagers controleren kan geen kwaad.

Overigens geldt dat ook voor de winterbanden. Als die van een onbekend merk zijn zal de kwaliteit ook niet altijd even goed zijn. Bij een hoogte slag in de banden krijg je ook behoorlijk trillingen in het stuur.

zijn gloednieuwe banden van continental, zijn ook gebalanceerd dus daar zal t probleem denk k niet liggen. spanning is ook oke, rond de 2.4 bar.

ik ga morgen de wiellagers eens controleren. SKF is een goed merk wiellager begrijp ik ?

Terug
Naar boven