• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trillingen monza

zijn gloednieuwe banden van continental, zijn ook gebalanceerd dus daar zal t probleem denk k niet liggen. spanning is ook oke, rond de 2.4 bar.

ik ga morgen de wiellagers eens controleren. SKF is een goed merk wiellager begrijp ik ?

[rquote=1847890&tid=139324&author=ckad]Zeker de goedkope wielagers kunnen van slechte kwaliteit zijn. Waar SKF bijvoorbeeld 10 rollen inzet doet een 2e keus merk dat met 9 rollen. Gevolg is dat het lager veel sneller slijt.[/rquote]

Geen idee wat voor merk, maar weet dat ze er al een pokke tijd in gezeten hebben. Wilde er voor geen goud uit. Heb de schaal die over de wielnaaf gaat, door moeten flexen. Was anders geen beginnen aan.

De lagers die er nu inzitten, komen bij brezan weg. En mag hopen dat dat geen rotzooi is. Want goedkoop waren die krengen niet :fy1

[rquote=1847890&tid=139324&author=ckad]Zeker de goedkope wielagers kunnen van slechte kwaliteit zijn. Waar SKF bijvoorbeeld 10 rollen inzet doet een 2e keus merk dat met 9 rollen. Gevolg is dat het lager veel sneller slijt.[/rquote]

Geen idee wat voor merk, maar weet dat ze er al een pokke tijd in gezeten hebben. Wilde er voor geen goud uit. Heb de schaal die over de wielnaaf gaat, door moeten flexen. Was anders geen beginnen aan.

De lagers die er nu inzitten, komen bij brezan weg. En mag hopen dat dat geen rotzooi is. Want goedkoop waren die krengen niet :fy1

weer nog een opmerking. heb net weer flink stuk gereden, bij een boch naar rechts word de trilling ook minder, bij een bocht naar links weer erger

weer nog een opmerking. heb net weer flink stuk gereden, bij een boch naar rechts word de trilling ook minder, bij een bocht naar links weer erger

Zomaar een brainstorm....

Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).

En anders... Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?

Zomaar een brainstorm....

Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).

En anders... Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?

[rquote=1848641&tid=139324&author=Jigsaw]weer nog een opmerking. heb net weer flink stuk gereden, bij een boch naar rechts word de trilling ook minder, bij een bocht naar links weer erger[/rquote]

Linker wiellager controleren.

[rquote=1848641&tid=139324&author=Jigsaw]weer nog een opmerking. heb net weer flink stuk gereden, bij een boch naar rechts word de trilling ook minder, bij een bocht naar links weer erger[/rquote]

Linker wiellager controleren.

[rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm....

En anders... Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?[/rquote]

Koppeling in het div? :hmmz. Zolang de auto rolt, dan draait de achteras ook. Met de koppeling in wordt er alleen geen kracht van de kruk op de bak gezet.

Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.

[rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm....

En anders... Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?[/rquote]

Koppeling in het div? :hmmz. Zolang de auto rolt, dan draait de achteras ook. Met de koppeling in wordt er alleen geen kracht van de kruk op de bak gezet.

Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.

[rquote=1850333&tid=139324&author=champo][rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm....

Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.[/rquote]

Zo bedoel ik het ok. :thumbup

[rquote=1850333&tid=139324&author=champo][rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm....

Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.[/rquote]

Zo bedoel ik het ok. :thumbup

Nee, ben wel teruggegaan naar de bandenboer om te kijken of hij iets kon ontdekken. Bandrn zijn opniew gebalanceerd maar het probleem blijft. Hij zei wel dat de velgen achter niet te centreren zijn en dat kan ook aan die trillingen bijdragen

Terug
Naar boven