• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trots op me astratje :P:P

het schijnt dat ie zo beetje 1 op 12 loopt.

nja terug weg gebruikte die wel war meer natuurlijk :P

heb het niet echt goed na gemeten.

misschien heb je hier wat aan (aangezien ik zelf nie zo rekenwonder ben :P)

ik rijd mijn tank altijd zo goed als leeg (k weet het, slecht:P)

gooi ik er 10 euro aan benzine in. (liters weet ik niet, wil ook steeds bonnetje mee nemen maar vergeet ik steeds:P)

op die 10 euro haal ik altijd 50 km, laatste keer zelfs 60 en was een duurdere pomp.

en dat is dan gewoon binnen hoogeveen, normaal rijdend, heel af en toe eens door trappen als ik vind dat ie weer in slaap valt ;)

nja vind ik dat ie het netjes doet, zullen vast zuinigere autos zijn, maar ik klaag er niet over.

tsja, en tegen jou kan ik sowieso nie op met je lpg :jerry

@soepkiepe wrote:

binnen hoogeveen vertrouw ik soms niet altijd op mijn auto.

laat getankt, had het gevoel dat ie ineens veel beroerder liep, in de 2 trok ie voor geen meter, maar ook deze rare symptonen heeft ie al zolang ik hem heb, tsja, en wat wil je ook van een 1.4?

Ik denk dat jij heel nodig je benzinefilter moet vervangen !

Rik :)

50km op 10,-? met andere woorden voor 100,- rij je ongeveer 500 550km :(

Meestal bij de benzine da,n is het de tank volgooien zit je rond de 70,- toch? Dacht wel dat de meeste rijers wel een 500 600km halen met hun benzine auto'tje.

Ik tank altijd voor 30,- zet ik de dagteller op 0 en dan kom ik altijd gemiddeld op 440km uit.

@kwuyts wrote:Wel slim om met dit weer je topsnelheid te testen :jerry

Die windt helpt wel :thumb

Mijn astra rijdt lange stukke 1 op 16 :thumb (1.6) En harder als 175 nog nie gekunt moest steeds remme en anders kruipt die vooruit dus schiet nie echt op zo hard rijde.

Ik haal gemiddelt 650/700km op 1 tank, rij nie echt lange stukken.

Mijn 1.6 loopt dik 215 op de teller, alleen dan loopt ie zo hoog in de toeren dat ik dat nooit heel lang aandruf, maar 190 kruissnelheid gaat prima en dan valt het verbuik me echt mee. Ben eens in minder dan 5 uur naar berlijn gereden, vooral vanaf hannover kon ik lekker opschieten...

Vond het eigenlijk zelf zo sterk dat ik het even heb nagezocht. Heb adhv foto's nagekeken, eentje is Berlijn nog 246km, en de volgende 87 km, en de een is genomen om 11:10, de volgende 12:11. En dat is het stuk na Hannover gemiddeld 159 km/uur, das wat een 1.4 officieel op top loopt zeg maar, :jerry

En 12:53 is twee straten weg van het hotel op de Kurfurstendam dus hartje Berlijn en we waren iets over 8 uur thuis weggereden dus krappe 5 uurtjes.

Kon ook mooi toen. Was met de TT. Al het verkeer ging de andere kant op. Had vrij spel. Maargoed, als ze er hadden gestaan was het minder leuk geweest.....

en aangezien ik mijn rijbewijs nog geen 5 jaar heb is 30 km te hard al genoeg voor mij om hem in te mogen leveren ;)

op de snelweg is dit pas bij 40 en harder... binnen en buiten de bebouwde kom is ut 30

Soepkiepe, een brandsstoffilter vervangen heb je zo gedaan, binnen een paar minuten.

Enne, voor jou maakt het dus niet uit dat de benzine duurder wordt, aangezien je altijd voor een tientje tankt :jerry

Maar dan sta je toch best regelmatig bij de pomp, lijkt me?

houd er wel rekening mee dat de benzine pomp warmer word als je altijd met de tank minder dan de helft vol rijdt.

Als je tank meer als halfvol zit, staat de pomp geheel in de benzine en word zo extra gekoeld.

De enige Benzine pompen van Opels die ik vervangen heb, zijn tot nu toe allemaal Opels van zogeheten 10tjes tankers en LPG rijders geweest..

zowel de 10tjes tanker als veel LPG rijders rijden met de tank maximaal 1/3e gevuld, waardoor de pomp altijd met onvoldoede koeling draait.

Bij de LPG is het nog erger als bij de 10tjes tanker, bij LPG-G3 Opels draait wel ALTIJD de benzine pomp mee namelijk, ook al rijdt je op LPG.

Willem

10tjes tankers :)

Nu je over het warm worden van de pomp begint, ik rijd vrij regelmatig naar het zuiden van Frankrijk in de zomer, een ritje van zo'n 1250 km met temperaturen onderweg die tegen de 35 graden lopen.

Ik rijd natuurlijk op LPG, maar volgens mij staat m'n benzinepomp in de tank gewoon door te pompen of niet? Want dan wordt dat na verloop van tijd ook behoorlijk warm.

Ik dacht zelf altijd dat de het LPG-systeem de benzinebrandstofpomp uitschakelde (je hoort een aantal relais schakelen als er overgeschakeld wordt naar LPG), maar een kennis van me is rij-instructeur en gebruikt daarvoor zijn Citroën Xantia op LPG als leswagen. Hij heeft al drie keer een benzinebrandstofpomp vervangen omdat deze warm staat te draaien, terwijl er geen benzine doorheen stroomt.

Iemand die me wat kan vertellen over het systeem op mijn auto (Koltec V392)?

Terug
Naar boven