• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trots op me astratje :P:P

Bij jouw opel pomp ie de benzine wel rond!!

dat is het probleem niet, zorg alleen dat je tank minimaal Halfvol is.

Willem

Okay, bedankt :) Ik houd de benzine altijd minimaal halfvol, dus dat is geen probleem.

Bij die Citroën stond de pomp te draaien, maar maar er stroomde natuurlijk geen benzine door. Hebben eens met een warmtecamera van de brandweer (heb lang bij de jeugdbrandweer gezeten) staan kijken en dan zag je de temperatuur langzaam oplopen naar een graad of 50, met buitentemperatuur van ongeveer 20 graden. We hebben 'm toen wel een uur stationair laten draaien, dus rijwind miste je rond de tank, maar dan nog....

ik had mijn vorige auto (toyota starlet 1.3injectie) 180 km/h op de teller gehaald. vond ik redelijk rap voor zo'n gare frikandel van 20 jaar oud. met mijn huidige astra ooit 205 km/h aangetikt, maar het zullen we niet de echte kilometers zijn denk ik

Ik heb met een Alfa Romeo Alfa-33 1.4ie L van 1990 205gehaald op de navi op vlakke weg, liet daarbij een Megane Coupe 2.0 8V achter me... haha...

@KadAstra-EF wrote:Alfa :hmmz :hmmz :hmmz

Daar heb ik nou helemaal niks mee.

Dan nog liever VW :shock:

Rik :)

Ik rijdt 100x liever een Alfa Romeo, wel met Boxer of V6 motor, dan welke VW dan ook.

een Auto met Karakter, zeker qua rijden......

een 1.3 injectie motor met 2kleppen per cilinder en dan 95pk eruit wippen, vind ik helemaal niet slecht.

en als je er dan mee gaat rijden, Is het het eerste wat je verbaasd is de prestaties van deze boxer motor, en tel daarbij de motorkarakteristiek en het ALFA-boxer geluid, dan is zo'n Karretje Compleet..

Dat heb ik met nog geen een Volkswagen gehad, rijden allen even saai en neutraal...

Let wel, de Alfa had bij het behalen van de 205km/u al dik 3ton aan kilomoeters weg, dus slecht is zo'n motor echt niet.

Willem

Ik vond vroeger die Alfa 33 boxer wel een stoere kar, dat klonk zo mooi als ze voorbij reden.

Maar de huidige Alfa's hebben allemaal nogal last van overgewicht, al vind ik de 159 en de GT nog wel erg mooi.

Rijbewijs kan alleen ingevorderd worden na overschrijding van snelheid met meer dan 50km/u.

Ik kan nergens vinden dat dat ook al vanaf 30km/u kan bij een beginnend bestuurder?

@wim, dat valt nog tegen hoor. Alleen de Mito, die staat op zelfde bodem als de Corsa D. De allereerste Insignia Concept stond op dezelfde bodem als de Alfa 159, maar die is nooit in productie gegaan, de huidige insignia staat op een ander platform, voor de rest heeft het niks met elkaar gemeen. Op motorisch gebied wel overigens. Veel diesels worden in beide merken gebruikt en de 3.2 en 2.2 JTS zijn GM blokken maar wel zwaar gemodificeerd tov wat Opel en GM gebruikt.

@ Astraman:

Veel delen van het onderstel van de Alfa 159 komen overeen met dat van de Vectra-C gaat ook om het onderstel, niet om de Bodem...

Zo kan je probleemloos van wielen wisselen met een 159, en komen er nog wel meer dingen overeen...

een Hoop mensen vergeten dat het onderstel van de Alfa 159 een GM ontwikkeling is..

Willem

@DarkNL08 wrote:Rijbewijs kan alleen ingevorderd worden na overschrijding van snelheid met meer dan 50km/u.

mits je wordt aangehouden.

wordt je geflitst, krijg je de eerste keer alleen een bekeuring (die zeker niet mals is. :wtf )

en van de 30: volgens mij is dat ook niet, is dat alleen de grens dat ze je niet kunnen zeggen hoe duur het is.

want anders zou ik al 2 of 3 keer mijn rijbewijs kwijt zijn..... :jerry :hmmz

@ kwuyts, er wordt inderdaad gezegd dat het Coupé-onderstel door Lotus is ontwikkeld. Persoonlijk vind ik dat ze bij Opel hun geld terug hadden mogen vragen als je het vergelijkt met andere wagens die door Lotus zijn afgesteld....

@dion, ja, het wordt zelf nergens door Opel gemeld (ze zullen er vast niet trots op zijn), maar het staat in diverse tijdschriften uit die tijd.

Maar goed, ook de kop van de XE smallblocks is vrij zwak (vind ik), als je ziet hoe snel kleprubbers om zeep zijn geholpen. En dan de lagering van de nokkenas is ook gewoon idioot...als ze daar nou gewoon losse lagerschalen hadden gebruikt....ieder logisch denkend figuur kan toch bedenken dat je liever een nieuw stel lagerschalen steekt dan de kop vervangt of een overmaatse nokkenas steekt als er wat slijtage optreedt....

Heb sowieso nog geen goede ervaringen met aluminium koppen/blokken ondervonden.

Dikke min voor het werk van Lotus deze keer :thumbdown

ja je kan ook beter een speedster nemen om die reden, dan weet je zeker dat je een fijn onderstel hebt

Ja...en die komt ook weer van Lotus vandaan. Daar hebben ze blijkbaar beter hun best gedaan...of Opel was wat kritischer geworden.

Terug
Naar boven