• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tsja als een 20s te traag is.... UPDATE 28-11

Welke rembekrachtiger en hoofdremcilinder heeft u gemonteerd?

Van welke wagen komt dit?

Dit gaat een leuk speelgoedje worden:P

Rembekrachtiger van een rekord, hoofdremcilinder van een BMW dit past zo op mekaar. Remklauwen van een Omega met de schijven.

Zo weer bezig geweest, ik zit niet stil, Kabelboom ligt erin, DIS bobine verhuisd naar de voorkant koelsysteem afgewerkt, remleidingen vernieuwd en aangsloten.

Vanavond de laatste lasjes gelegd aan het uitlaatspruitstuk en de rest van de uitlaat dus dat is ook klaar.

R0010247.jpg

R0010251.jpg

R0010252.jpg

Met dank aan Geert666 voor de SFI plaat. :thumbup

R0010222.jpg

origineel gepost door mr-turbo

Zeg, ik zat nog te denken, gaat het wel in dit geval als je de kop.vork aanpast en niet het druklager ?

Dit omdat het pijpje dan misschien tekort is voor waar het druklager moet schuiven..

Ik meen dat ik daar toen ook naar gekeken had

Het gaat net, met ''droog'' koppelen met een grote tang. Zal van de week de kabel aan gaan sluiten en dan proberen met het pedaal. :hmmz

origineel gepost door mr-turbo

best kans dat het mss net lijkt te gaan, terwijl als je een tijdje later een keer wat sneller/harder het pedaal intrapt, ie scheeft gaat, en blijft ontkoppelen

Vake Bu'j te bange ;)

uitlaat spruitstuk is vakwerk,top!

Verder zou ik een hydraulische koppeling inbouwen, leidingen zijn makkelijker als kabels!

hang je de airco ook nog over :D :thumbup

mooi asconatje :thumbup binnenkort alleen bodemplaat lassen bij de kriksteun :P

origineel gepost door rabbitopc

hang je de airco ook nog over :D :thumbup

mooi asconatje :thumbup binnenkort alleen bodemplaat lassen bij de kriksteun :P

Neuh standkachel is genoeg, heb al een paar steunen gescoord in Tolbert vorige week..

Van de week de tank aanpassen voor injectie (daar ik meer op lpg ga rijden) Maar als ik dan een keer op benzine rij.....

Goed idee die tank Danny...:P maar dat slakkehuis had je nog veel hoger kunnen maken.

Lekker fris tankje trouwens..

Wow mooie duidelijke foto's en een net spruitstuk zeg!!

even een vraag over de vooras en de motorsteunen:

ik zie op een foto een groot rond dempingsrubber,zat dat ook origineel onder de steun van de 20 s?

maw heb je een type 1 of type 2 vooras?

ik ben ook op dit punt beland maar heb alleen een vooras met vierkante rubbers(type 1) en vroeg me af of dit om te bouwen is zodat ik de 18s steunen kan gebruiken,of dat het makkelijker is om een type 2 vooras te zoeken...

Originally posted by McLambo

Wat is hier precies de wetenschappelijke werking van? :hmmz

Van die slingerpot in z'n tank, bedoel je? Dan loopt je pomp/injectie niet zonder benzine als je in een lange bocht zit.

Terug
Naar boven