• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tunen chippen

baboe

Post weleens wat
hoi ik wou vragen of het verstandig is om m,n veccie c te tunen van 120 pk naar 160 pk wat vinden jullie er van ? is het slecht voor de auto ik hep er geen ervaring mee hij heeft nu 100.000 km gelopen wie weet wat gr baboe

Moet je even achterhalen wat voor bak je erin hebt liggen.

pk's zijn niet het schadelijkste voor een bak, dat is het koppel.

M32 bak kan zo'n beetje 320 nm koppel aan en een F40 bak kan 400 nm koppel aan.

Voor chippen zou ik naar EDS gaan in Marl (De)

Heb ik al veel goede verhalen van gehoord.

op sommige engelse forums wordt ook beweerd dat het 320lbft is ipv nm wat inhoud dat een m32 bijv 430nm aan kan.

Weet iemand wat waar is?

Wat denk je zelf???

Getrag is een duitse fabrikant.

Lijkt waarom die zijn bakken niet met DIN normen specificeren?

origineel gepost door Spacejam

op sommige engelse forums wordt ook beweerd dat het 320lbft is ipv nm wat inhoud dat een m32 bijv 430nm aan kan.

Weet iemand wat waar is?

haha en ik lul vaak uit mn nek, maar engelsen ook hoor :jerry

de M32 bak zit wel op motoren die minder koppel geven als de F40 bak.

De Z19DTH bv wordt niet geleverd met m32 bak :vertag

De Astra's met de Z19DTJ standaard 120 pk maar technisch zo goed als gelijk aan de Z19DTH klagen er ook steen en been over dat er een M32 bak op zit en geen F40

ik zou et niet weten welke bak er onder zit maar mij gaat et erom of et verstandig is om te doen gr baboe

:o

weet je dat auto's zelfs zuinig worden van chiptuning (zolang je natuurlijk op de zelfde manier rijdt ;) en nie het gas verder intrapt)

Zolang je binnen je materiaal specs blijft (of binnen 10% daarboven) zit je gewoon veilig en kun je gewoon gaan chippen.

hallo

ik zit ook al een poosje te denken aan chippen. hoe kom ik erachter wat voor bak ik heb?

ik heb een c1 sw 1.9 cdti met 120 pk. z19dt

gr. william

Inderdaad met het Chippen van DIESELMOTOREN komt het vaker voor dat ze bij rustig rijden zuiniger worden dan dat ze meer gaan verbruiken.

een van onze toenmalige Vectra's V6 CDTI op de zaak was gechipped ivm een storing in de computer zelf(?) Deze was zuiniger als de niet gechipte bij normaal gebruik..

Willem

het gevaar zit er alleen in dat je met meer vermogen sneller het gas in trapt :D . . . want ja . . . het is natuurlijk ook gewoon leuk :jerry

haha, Vooral die Dikke zwarte ROOK pluimen zijn altijd wel gaaf...

Zeker als er zo'n dikke audi met NL kenteken in DLD achter je zit te drukken.

dan als je naar rechts gaat indien er ruimte is en je trapt dat gas in, huppa, die Witte Patserbak achter je moet dan door jouw ROET heen haha, om vervolgens er NIET Voorbij te kunnen komen.

(Bij ons op de Vectra stond achterop in volledig zilver CDTI op de kofferklep / logo voor een 100 / 120pk dus, en niet voor een V6 haha).

Willem

Ik zou zeggen gewoon doen.

Eventueel kijken of er een verschil in de verstuivers, luchtfilter groote en intercooler zit tov de DTH moter zit en dat dan eventueel ook aanpassen.

Dan weet je zeker dat het goed zit.

EDS is een goede, ken diverse gechipte diesel van hun.

uuuh een Z19DT is een 1.9 8v . . . een Z19DTH is een 1.9 16v motor ;)

da ga je nie ff ombouwen ;)

De Astra 120 pk diesel is de Z19DTJ . . . dat is bijna exact hetzelfde blok als de Z19DTH (dus ook een 16v).

Als ze die chippen, bereiken ze dezelfde prestaties als de DTH . . . alleen zit er een M32 bak achter die niet zoveel an hebben.

ikzelf heb een vectra c 1.9 100pk en deze gaat men in de garage dmv een andere chassisnmr er ff in te stekken opfokken zou me 30pk moeten opleveren

14augustus gaat hij binnen.

origineel gepost door sw_reijnders

uuuh een Z19DT is een 1.9 8v . . . een Z19DTH is een 1.9 16v motor ;)

da ga je nie ff ombouwen ;)

De Astra 120 pk diesel is de Z19DTJ . . . dat is bijna exact hetzelfde blok als de Z19DTH (dus ook een 16v).

Als ze die chippen, bereiken ze dezelfde prestaties als de DTH . . . alleen zit er een M32 bak achter die niet zoveel an hebben.

De z19dtj is gewoon hetzelfde dan de z19dth enkel de software is anders. Bij een astra zit achter de z19dth ook een m32 bak, dit komt gewoon omdat een F40 gewoon niet past in een astra.

Is het eigenlijk rendabel om een 2.2 benzine te laten chippen mij is wel eens verteld dat het bij een benzine niet zo veel opleverd. Maaar van een collega die een ....nault rijdt heeft het ook bij een benzine laten doen en zei dat het best wel een vooruitgang was:P

heeft niets met benzine of diesel te maken.

het heeft ermee te maken of er een turbo op de motor zit (en tegenwoordig heeft bijna elke diesel een turbo)

heeft je motor geen turbo, dan zijn het relatief dure pk's die je wint.

of je moet andere aanpassingen hebben gedaan en het willen perfectioneren (zoals inlaat, uitlaat, nokkenassen, etc)

Terug
Naar boven