• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tunen insignia

origineel gepost door OPCdriver

Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)

Hallo,

Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)

Hallo,

Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)

Groetjes, Joche

Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.

Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.

Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen

met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!

Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.

Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat

een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag

Succes en groet Marcel.

Hallo,

Groetjes, Joche

Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.

Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.

Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen

met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!

Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.

Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat

een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag

Succes en groet Marcel.

Hallo Marcel,

Daar geef ik je gelijk in, daar moet je niet mee knoeien!

Bij de Brembo schijven zijn ze toch allemaal gelijk, ik heb eens gegoogelt naar foto's van de Insignia OPC, en daar kun je het ook op zien.

Valt nog niet mee om dan een foto te vinden van twee kanten, maar ik heb ze gevonden ;)

Ik kon eens een set wielen kopen, met verkeerd gemonteerde banden (draairichting), toen ik dit zij verklaarden ze me voor gek :D

Nog bedankt voor de info :thumbup

Groetjes, Joche

Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel

links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.

Hierbij de foto van Brembo.

bre.jpg

Groeten Marcel

Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel

links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.

Hierbij de foto van Brembo.

bre.jpg

Groeten Marcel

Hallo Marcel,

Het gaat hier ook om de Insignia Brembo's met de koelgaten, dus niet de gegroevde versie's, deze zijn dus allemaal gelijk :hmmz

Ik heb hier wat foto's, van de Brembo's op de Insignia:

Rechtsvoor.

001OPCRechtsvoor.jpg

002OPCRechtsvoor.jpg

003OPCRechtsvoor.jpg

004OPCRechtsvoor.jpg

Linksvoor.

OPCLinksvoor001.jpg

OPCLinksvoor002.jpg

OPCLinksvoor003.jpg

OPCLinksvoor004.jpg

Het zal dan wel geen verschil maken, anders word het een dure terugroep aktie :D ;)

Groetjes, Joche

Hee Joche

Mooie foto's en de verwarring is daarmee nu wel compleet denk ik.

Opel zelf zal toch idd wel weten of dit ok is?

Maar als ik bij EBC kijk en diverse andere leveranciers tonen ze schijven voor

een specifieke kant!

What the ### :wtf

Maakt dit idd niets uit en is dat alleen een cosmetische zaak of niet dat is de kwestie!

Ik ga er verder mee , en zal er achter komen!

Groet en bedankt marcel

Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.

De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)

Dit is rechtsvoor

IMG_0294.jpg

Dit is linksvoor

IMG_0295.jpg

origineel gepost door PloPPloP

Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.

De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)

Hallo,

Ben blij dat het zo is, anders had ik een probleem ;)

Groetjes, Joche

Er zit geen verschil in de schijven.

Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.

Kijk maar naar de foto's

origineel gepost door arjontje

Kijk maar naar de foto's

Hallo,

Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto's ;)

Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

Groetjes, Joche

Kijk maar naar de foto's

Hallo,

Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto's ;)

Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)

Groetjes, Joche

Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.

Ik ken geen auto's waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.

[/quote]

Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.

Ik ken geen auto's waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)

Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.

[/quote]

Hallo,

Bij de Insignia OPC zitten ze ook bijde aan de voorkant hoor ;) daarom ook de verwarring over de gaatjes in de schijven, deze corsponderen niet met de looprichting ;)

Groetjes, Joche

Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry

@arjontje,

Is ook wel een beetje verwarrend, al die foto's ;)

Groetjes, Joche

jonges ik moet hier soms hard lachen wat sommigen verkondigen .

een goede chiptuning is op MAAT ! niet ff standaard programeren , elke motor is anders . ga je de 110 pk en 130 pk tunen en vrij hoog , laat dan het gas mooi opkomen , nooit ineens naar beneden , je zal zelf voel na een tijd dat dit niet gezond is .

ikzelf rij mnu met 202 pk en 440 NM , normaal was het 470 maar heb het laten afvlakken op aanraden naar 440 NM , maar breder gespreid .

Het turbo gat op 1800 toeren in pk en NM grafiek is helemaal weggewerkt .

ik heb enkel full power op de sportknop en dat is mooi meegenomen .

ik laat altijd het gas even mooi opkomen om dan vol door te gaan . een goede tuner doet dat op een testbank , mijn wagen heeft 2 uur op de bank gestaan met 10 tallen runs .

ik ben 10000% tevreden het blok voelt vrij en soepel aan en gaat als een buffel door .

vragen , laat het mij weten aub

opel insignia sport 160 pk CDTI

chiptuning HEINZ

202 pk / 440 NM

standaard reeds 160 pk en 400 NM!

24v7l0x.jpg

zit er zelf ook hard aan te denken om dit te laten doen.

zal waarschijnlijk op aanraden van meerdere mensen gebeuren bij klasen motors.

( is ook de huistuner van steinmetz en voor opel zelf )

dan zal mijn 16 turbo van 180 naar 210 pk gaan.

ook daar word het van horen zeggen op de testbank gedaan en word je auto geheel af en bijgesteld.

bij de ene auto word bv het koppel iets naar beneden bijgesteld en bij de ander weer iets hoger.

en zo zijn er nog meer dingen wat echt per auto kan schelen.

vandaar dat het ook belangrijk is dat ze de auto ook testen op de testbank en bijstellen wat bijgesteld moet worden.

als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

origineel gepost door alphox

als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..

zal ik dan zeker hier melden.

gr. eugene

Hi Mark,

ook ik herken het enorme turbo gat dat de 2.0 cdti 160pk heeft. Het is bij mij zelf zo erg dat hij me al meerdere keren in z'n twee is afgeslagen en ik in de bergen als het echt stijl wordt terug moet naar de één. Verder ben ik het vermogen wel eens kwijt in z'n 5 en 6 wanneer ik bij rustig rijden het gas volledig intrap. (alleen het aantal toerental loopt op, maar de power wordt niet overgebracht op de wielen........vol in de slipkoppeling?)

overigens wil mijn dealer proberen om dit te verhelpen (en hebben ze daar toestemming voor gekregen van opel nl) door het 2 massa vliegwiel te vervangen.

overigens heb ik nu ook al een paar keer het vermogen niet volledig tot mijn beschikking gehad, doordat de auto in "service" mode stond. na het uitlezen en verhelpen van de storingen in de boordcomputer alles weer prima

Terug
Naar boven