• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tunen insignia

Toch wel een hoog verbruik voor een diesel?[/quote]

Is inderdaad aan de hoge kant, tis wel een automaat en de insignia is nu niet de lichtste auto.

Vandaag naar BR Preformance geweest. Erg professioneel bedrijf met testbank. Prima waardes en deskundige mensen. Kortom zeker de moeite waard.

Ja, super tevreden !!!

Heb ook nog een uitdraai van de testbank op pdf bestand, maar krijg ik niet op het forum.

Brocky78 schreef:(Hopelijk daalt hierbij ook het verbruik, was gem tussen 8.5 en 9.0 liter.) hoe kan dat mijn insignia is niks aan gedaan en het doorsnit verbruik blijft onder de 6 liter !

bi-turbo in combi met automaat en rechtervoet denk ik :D :D

mijn verbruik voor tuning was 5.2 op 100 km, na tuning zal ik nog op het forum plaatsen.

2.0 CDTI (140 standaard) nu 193 pk

hpp, ik rij veel korte stukjes dus ben al blij dat het onder de 6 liter blijft ,maar op lange stukken ook iets van 5.2 , ik ben heel benieuwt wat het na de tuning doet!

@Franco49 wrote:hpp , gaarne uitleg over de uitdraai.

Zwarte lijnen standaard (dunne lijn pk en dikkere lijn koppel)

Blauwe lijnen na tuning (dunne lijn pk en dikkere lijn kopppel)

ik moet toegeven...dat zijn indrukwekkende waardes :wors

maar ik ben benieuwd hoelang zo,n 2 liter motor dat volhoud....

Ik heb het vandaag ook nogmaals goed bekeken ,maar weet niet of het wel zo goed is voor de motoren , ik neem aan dat de motoren er eigenlijk niet op gebouwd zijn ,maar zullen best wel wat extra verdragen kunnen , ik heb het eens bij een nieuwe Kia Sorento 2.5 diesel laten doen , het ging echt wel goed , meer trekkracht ,maar kon eigenlijk niet vernemen dat het ook minder brandstof ging gebruiken , garantie krijg je er niet op dat alles goed gaat , ik ben zo het nu is best tevreden met mijn 2 liter .

Heb mijn vorige insignia laten tunen (2.0 110 pk) en heeft het zonder problemen tot 180.000 km prima vol gehouden. Ging naar +/- 170 pk en het gebruik zakte naar 6.0 ipv 6.3 l/100 km.

Ik wacht nog ff af tot de tuning in NL beschikbaar is.

@ hpp, mooie waardes! Auto rijdt zeker een stuk soepeler nu?

@Marclu wrote:Heb mijn vorige insignia laten tunen (2.0 110 pk) en heeft het zonder problemen tot 180.000 km prima vol gehouden. Ging naar +/- 170 pk en het gebruik zakte naar 6.0 ipv 6.3 l/100 km.

Ik wacht nog ff af tot de tuning in NL beschikbaar is.

@ hpp, mooie waardes! Auto rijdt zeker een stuk soepeler nu?

Ja, auto rijdt super, het is een compleet andere auto geworden.

@NelisZ20LER wrote:Hele mooie waardes! Vooral je koppel kromme is echt stijl, vlak en breed, beter dan de originele!

Dank je Nelis, ben ook erg tevreden. Ik rij er nu 4 dagen mee, en raak er een beetje aan gewend. Het koppel is geweldig, hij blijft maar doorsleuren in de verschillende verzetten. Voordat je het weet rij je 180. Ik kan het iedereen aanraden, wat een plezier. Zoals het er nu uitziet blijft het verbruik rond de 5.0 / 5.5 per 100 km.

Terug
Naar boven