• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo op c20ne?

johanhummer9

Post vaak
hallo.

ik heb een vraag , ik heb een poosje geleden een turbo met spruitstuk van een insignia 1600T verkregen , wat is er allemaal voor nodig om dat op een c20ne te plaatsen? gewoon even een globaal overzicht , ik werk in een garage dus heb gewoon beschikking tot alle spullen

alvast bedankt

Zou om te beginnen die Turbo maar gewoon weggooien...

De turbo is 1 geheel met het spruitstuk en past dus niet op de kop van een C20NE

@mrmonkey wrote:Zou om te beginnen die Turbo maar gewoon weggooien...

De turbo is 1 geheel met het spruitstuk en past dus niet op de kop van een C20NE

als het niet te lassen kan , breng het dan maar naar de vuilnisman , dus weggooien is geen optie ........weggooien zegt ie

@trashmetal wrote:Ook daar heb je electrodes voor

mn bankschroef zit al meer dan 10 jaar gelast, was gescheurd :D

Ja giet ijzer aan giet ijzer kan je lassen maar niet giet ijzer aan staal :vertag

Wie heeft het hier over gietijzer aan staal? ikke niet

je kunt ook een origineel c20ne spruitstuk pakken en daar deze aanlassen

of die van een c18nz :D

Met die krachten en temperatuur verschillen gaat dat spruitstuk zeker scheuren. Gietijzer is en blijft erg lastig te lassen, zeker als het dan nog stress te voor duren krijgt.

Als je serieus een turbo op je blok wil zul je toch een andere turbo moeten zoeken en een fatsoenlijk spruitstuk fixen.

Dan kun je ook meer vermogen kweken, ik vermoed dat die 1.6 turbo niet veel gaat doen.

Kun je je Insignia setje beter op marktplaats zetten en dat geld gebruiken voor je ombouw.

oke beter dus een losse turbo , welke merken/modellen en dan praat ik over alle merken , hebben een losse turbo zonder spruitstuk? zodat ik er misschien eentje van een sloopauto kan halen oid. of welke zouden jullie mij aanraden.

en ik lees overal dat een c20ne ''onverwoestbaar'' is, maar moet ik nog andere dingen wijzigen aan de motor?

alvast bedankt

@Fearless wrote:Met genoeg vermogen is ook een 8v kapot te krijgen :thumb

ja dat snap ik , ben ook niet van plan een erg opgefokt apparaat er van te maken , gewoon zon 150-160 pk oid

het gaat meer om het idee

Je kunt met een gerudt hart richting de 170 pk er uit halen op stock internals

spruitstukken voor een garrett t3 zijn kant en klaar te koop

of een adapterplaat maken onder de originele

oke , maar dan heb ik nog 1 vraag , welke turbo zouden jullie mij aanraden , liefst gerbruikt aangezien het geld me nog steeds niet op de rug groeid:P

Misschien een turbootje van een Renault 5 GT Turbo?

Of miss wel een 1.7 Diesel (Opel/Isuzu) turbo

Een collega van mij rijdt met een R5GT Turbo op zn 1.6

Terug
Naar boven