Goedemiddag iedereen,
Ik ben weer terug van de garage.
Het volgende:
Ik kwam binnen en vertelde me bevindingen. Ze werden in begin beetje boos dat ik iedereen maar geloofde die wat zei,
maar goed ze gingen aan de slag, mijn expansievat was kapot die was al keurig netjes besteld en werd ook gelijk erin gezet. Mijn contactslot werkt niet zo goed en die werd ook gelijk nieuw besteld!!! Allemaal keurig van de garage.
Tot het punt kwam van de Turbo en olie, ik zag bij de garage dat ik nog maar 1,5 liter olie had!!!, maar het lampje is niet gaan branden. De monteur vertelde dat het niet persee aan de turbo moet liggen.
Maar ik mocht bij alles aanwezig zijn, en alles wat ik vroeg werd gedaan, dus daar gingen we dan auto omhoog en de bumper half eraf en gingen we naar de onderste slang van de IC, dus ik dacht nu gaat het komen de olie, slang eraf en.... geen olie

klein beetje zweten alleen. maar dat mag volgens de monteur. Dus oliekeering turbo in orde? hij zei van wel, maar hij merkte wel op dat de inlaatslang niet goed vast zat en nieuwe klemmen erop gezet heb en tot op heden geen lek daar. De monteur zei dat Opel als graadmeter heb dat 1 liter olie op 1000km mag verbruiken en dat we eerst de olie in de gaten moesten houden omdat hij niks ernstig kan vinden. We hebben ook het spruitstuk bekeken van de turbo die ook keurig heel was.
Kortom ze hebben echt alles gedaan wat ik vroeg. Ik vond dat heel erg netjes en alles wat stuk was werd gelijk vervangen. De motor is aan de onderkant schoongemaakt met remreiniger, goed? Ik mag van hun ANWB keuring doen en de mankementen die daaruit komen neemt mijn garage voor hun rekening. Is ANWB keuring goed? kunnen hun ook merken en zien of de turbo of de motor iets mankeert? Of een ander bedrijf die daar goed in is? Tips welkom.
Kortom ik ben weer thuis met de auto, tot nu nog gen klachten, alleen nog beetje oliegeur in de ventialtie van de auto, maar dan kan nog komen door de remreiniger zei de monteur.
Ik vind tot nu toe dat ze me keurig en correct geholpen hebben en heb nog 11 maanden garantie!
Hebben julli nog tips? dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten.