• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo problemen (?)

CAlberts

Post veel
Mijn turbo maakt sinds lange tijd bij overschakelen een soort stotterend geluid, net als een overdruk ventiel. Als ik me niet vergis is dit gewoon het blijven 'hangen' van de turbo en is het niet/schadelijk, maar leg het toch graag even aan jullie voor.

Heb ik ook (weer) last van bij mn y22dtr...

bij de vorige turbo kwam dat door vastzittende variabele kleppen van de inlaat...

gr.

Pastra

Ik blaas dit toch eens even wat leven in. Het filmpje/geluidsfragment lukt niet echt.

De geluiden treden op rond de 2.000 toeren (het moment dat de turbo zn werk doet) en je hoort en voelt het wat stotteren.

Ik heb wel eens gehoord dat de propellor in de de turbo wat kan blijven hangen en dat het niet erg zou zijn, maar het is gewoon wat hinderlijk.

Wordt een turbo smerig van binnen? Zo ja, heeft het dan zin om hem schoon te maken en is dat iets wat ik zelf kan doen (zo ja hoe? ik weet niet eens waar de turbo zit... :???:)

heej Chiel,

Een turbo 'kan' vies worden van binnen , maar het overgrote deel is schoon hoor.

De turbo zit bij jou ( en mij ) aan de voorkant van het blok.

304793_422653101109945_310353594_n.jpg

Dat roestig/rode ding in het midden is de turbo.

Wat je kan doen is even de slangen losmaken van de turbo en kijken of ie schoon is en voelen of het asje spelen heeft of niet.

Ik zit nu zelf ook met mijn turbo. De maakt een 'krijsend' geluid bij het optrekken , maar zodra ik een beetje power vraag dan is het weg.

Het asje vertoont geen speling en ik verdenk dan ook het lager aan de uitlaatkant die de problemen geeft.

edit:

Nog even een mooier plaatje

opel-z19dth-31177.jpg

Terug
Naar boven