• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo stuk

zakaro28

Post weinig
Heb me zafira opc vandaag naar de opel dealer gebracht na een storing.Lampje van de motormanagement bleef branden.

De dealer heeft geconstateerd dat de turbo defect is na uitlezen en een test procedure.Kosten daarvan waren 110 euro.

Ik ben er wel van geschrokken.Alles bij elkaar gaat 2500 euro kosten.kan toch niet waar zijn?Wie kan me helpen om de kosten zo laag mogelijk te houden?

Matty, Ja na remap wel.

En nog meer aanpassen, ligt r aan hoe ver je wil gaan :P

Verdiep je eerst in de fases, dan wordt al veel helder.

Waarom zou je in godsnaam een G lader willen?! Een H lader is beter en vele malen goedkoper. G lader is een zwak ontwerp, ze hebben de lader niet voor niks gemodificeerd op diverse punten!

@Baas J. wrote:Magnetron...volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat...

Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..

denk dat je het niet helemaal begrijpt, ik heb veel meg G laders gewerkt. G'laders zijn er genoeg tekoop gereviseerd en ongereviseerd. Deze liggen tussen de zelfde prijzen incl. inbouwen!

ik zou ook de olie retourleiding erbij nemen, die versterkte van een LEH zijn veel beter..

een LEH lader kan je zo zonder enige mods gewoon een z20LET blok schroeven, dat kan geen kwaad.. je haalt er alleen neit het volle vermogen uit[/quote]

na een remap wel?

en zijn er nog meer dingen die aangepast moeten worden bij een remap?

Mvg Matty

Magnetron...volgens mij heb je geen idee waar het hier over gaat...

Heb je trouwens ooit wel eens een 2e hands turbo op de sloop gezien? En stel dat je er een zou vinden er 8 a 900 euro voor betalen? Yeah right..

@magnetron wrote:Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!

Groet magnetron

een LEH lader kan je zo zonder enige mods gewoon een z20LET blok schroeven, dat kan geen kwaad.. je haalt er alleen neit het volle vermogen uit

Grotere moet je niet zo maar er opschroeven, ivm. onderdruk! & olie koeling. Origneel 2ehands sloop is wel een optie. maar rond de 800/900 ben je wel kwijt!

Groet magnetron

ooh oke, tja ik baal er beetje van dat ik die bij mij niet heb vernieuwd.. kwam er achter bij demontage dat die beetje lekte

Die zijn niet sterker, omdat er een rubberen flexibel deel in zit gaan ze minder snel lekken omdat er minder spanning op staat.

ik heb nog een RVS pakkingplaat liggen voor tussen turbo en blok. Ook heb ik nog een V-clamp liggen die nog goed is.

Mocht je interesse hebben, een clamp kost al gauw veel geld en de pakking ook. Stuur maar ff DM als je interesse hebt.

@Dikkeminne wrote:gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.

wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.

zie linkje, maar ook elders te koop

http://www.eds-motorsport.de/shop/d...lader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677" onclick="window.open(this.href);return false;

vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)

dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.

Ok is goed Minne ik hou het in het achterhoofd. ;)

Ok mensen nou ik heb toevallig vandaag een collega gesproken op werk en die heeft gezegd dat hij een familielid in duitsland heeft.En daarbij werkt die familielid ook nog eens in een Opelfabriek :jerry.Die collega zei tegen me dat ik ff de autogegevens aan hem moesten geven en dan kijkt die wat die kan doen.Mooi he.Misschien kan ik zo'n OLEH turbo voor een prikkie krijgen. en misschien bestel ik dan wel die andere dingen er ook meteen bij.

Ben beniewd :vertag

je kan een ruil turbo kopen,als je even op google zoekt dan kom je een heel eind,dan moet je jouw turbo inleveren en krijg jij een gereviseerde turbo terug,dit zal ongeveer rond de 600 euro kosten als ik me niet vergis.

Turbo bestellen bij courtney motorsport deze zijn van de z20leh motor en dus sterker kosten rond de 600 euro... En dan de montage nog moet je toch wel voor zo'n 1000 tot 1250 euro klaar kunnen zijn..

Idd, gewoon turbo bestellen bij Courtenay en dan of zelf erop zetten of laten doen door een garage

Dan ben je voor minder dan de helft klaar en heb je nog een dikkere turbo ook

Terug
Naar boven