• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd

origineel gepost door corsaboy

, pak een td04 zijn redelijke goed te vinden .6 - 0.8 bar

gisterenavond weer dikke pret gehad:jerry

origineel gepost door superkaos

heej

het is een leuk project.ik heb ook turbo op 20seh en loopt erg goed.

maar het is niet effe turbo er op en gaan.er komt wel meer bij kijken.

Filmpje

mvg jordi nog steeds een machtig mooi ding Jordi :thumbup we moeten maar weer eens afspreken ;)'k had al wat pics laten zien aan Nick .maar.kweenie hoe ver die al is ermee. ben nu trouwens al bijna compleet v.w.b. onderdelen voor een twin:angel gewoon voor 't leuke maar dan met jou setup :wub

Waar sluit je de olieleiding van de turbo dan op aan??

Normaal zit die in het onderblok toch bij turbomotoren.

Of kun je deze aansluiten op je oliepomp en moet je je oliekoeler laten vervallen of wat??

MVG

Rens:afro

origineel gepost door corsaracer

de oliepomp heeft er een aansluiting voor, waar ze bij de c20let ook aangesloten worden ?

je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.

Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..

Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler...

ZOu ik iig niet doen haha

origineel gepost door corsaboy

je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.

Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..

Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler...

ZOu ik iig niet doen haha de "?" op het feit dat er bij de let de aanvoer via het blok geschiedt .....en niet via de pomp.;) ik heb vroeger ook eens de fout gemaakt door en toevoerleiding te nemen met een t-stuk ertussen voor de aanvoer .....:jerry dan kom je na een aantal minuten erg bedrogen uit en kost het gewoon een turbo. voor de t.s. misschien eens een kijkje komen nemen hier( als je in de buurt zit ) ....kan je precies zien hoe 't zit. je retour kan simpel ook door de carterpan heen ( Boven op de plaat laten vloeien en een kwestie van een goede knelkoppeling op alu of gelast op een stalen ) )

Hoi iedereen

Om even op het verhaal SEH/NE terug te komen Verschillen dan

Het verschil zit hem voor het grote deel in de kop en in de injectie systeem van de motor, Compressie is hoger bij de SEH de NE heeft 9.2:1 en de SEH 10.0:1

de onderblokken zijn helemaal hetzelfde ook heeft de SEH de kleppen wat groter en een wat scherpere nokkenas dan een NE, en mij is geleerd vanuit de crosserij dat je beter een blok kan pakken met wat minder compressie.

Verder kun je de olie kanaal ook via de intercooler laten lopen maar dan moet je even een olie cooler van een Turbo diezel nemen die sandwich plaat is bij bepaalde modellen aangepast

Groeten en Suc6 harm

tja harm...

ben zelf ook een crosser en hoe meer compressie hoe liever:P

Seh heeft bolle zuigers ne niet

koppen zijn hetzelfde nokkenas is anders

inspuitsysteem is verschillend en dat was het.

Wel erg mooie motoren die seh's

maar niet erg handig voor turbo ombouw.

gr

idd dennis,

een seh heeft echt dezelfde kleppen, dezelfde cilinderkop..

Zelfde inlaatspruitstuk..

Het verschil zit hem iig in de volgende delen:

- Zuigers

- nokkenas

- ECU

- Waarschijnlijk het onderblok, deze zou 2mm lager zijn als die van een NE.

Heb dit helaas niet meer kunnen nameten aangezien mijn seh onderblok toen helaas al weg was..

Ook zoals gezegd is een seh niet echt wat voor een turbo ombouw..

Gewoon een ne pakken, decompressie plaat ertussen en gaan met die banaan...

:D

ik ben wat verfijnder aan de slag gegaan een paar jaar terug.....in a nuttshell ?...kop uitgehold ,holle en bolle kleppen ,uitgewogen en uitgelieterd,zuigers en stangen uitgewogen andere injectoren en hogere inspuiting....ook wat kortere bougies. ( comp 1 op 8:1 .;) )...ohja...1800E:cool: nu helaas nog maar 238.6 pk:cry maar wel hartstikke leuk :jerry

Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E

Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw

ps wat ook goed schijnt te werken is de combinatie C20SE met turbo, Blok ligt standard in een Deawoo Nubera van 1997 tot 2003 en schijnt eenvoudig om te bouwen

Originally posted by madmax1969

Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E

Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouw

Ik wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup... Want met een turbo setup is dat redelijk te doen...

ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan... :vertag

Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.

HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee? Op Ebay staat trouwens een turbokit te koop voor een 8v.

@ Corsaboy succes met de verbouwing en blijven posten de updates:kewlpics

@Kilat komt goed haha

verder gasten van HG weten wel wat ze hebben en wat ze verkopen.

Haal wel eens wat bij hun en op diverse meetings en evenementen ff babbelen met hun..

Is alijd wel top :thumbup

en ipv vd decompressie plaat kun je ook 1 pakking van cometic nemen die is 3 mm dik

C4216-120 part number.

201 US

origineel gepost door Kilat

Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.

HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee?

:o WOW, werd direct blij toen ik dit zag :D was al een tijdje info aant verzamelen over een turbo systeem voor een 8v. maar op die site kan je een heel pakket samenstellen..

Ik zal het pakket alleen nog moeten samenstellen met iemand die verstand heeft van turbo zaken..Maar ik heb iig weer een uitdaging :D

Terug
Naar boven