[rquote=1845107&tid=140731&author=sebastiaankadettcabriogsi][rquote=1844989&tid=140731&author=jomanta]Hahaha echt wel een lijpo .... als ik het goed hoor dan trek hij die turbo aardig door want je hoort 'm gewoon naar lucht snakken als die overschakeld ..... 
Trouwens handige info op die turbobandit site. :thumbup[/rquote]
corrigeer me als ik het verkeerd heb,
maar ik denk wat jij hoort is turbo surge, dat doet zich voor als de gasklep dicht staat tijdens het overschakelen en de dv niet open gaat, of te klein is, oid,. daardoor kan de turbo zijn druk niet kwijt, en maakt hij dit geluid, dit maakt de turbo op den duur stuk.[/rquote]
De correctie is terecht ..... het is duidelijk dat ik geen verstand heb van turbo's :cry hahahaha ik ga maar weer eens de fiets uit de schuur pakken .... dat gaat mij beter af.
Trouwens handige info op die turbobandit site. :thumbup[/rquote]
corrigeer me als ik het verkeerd heb,
maar ik denk wat jij hoort is turbo surge, dat doet zich voor als de gasklep dicht staat tijdens het overschakelen en de dv niet open gaat, of te klein is, oid,. daardoor kan de turbo zijn druk niet kwijt, en maakt hij dit geluid, dit maakt de turbo op den duur stuk.[/rquote]
De correctie is terecht ..... het is duidelijk dat ik geen verstand heb van turbo's :cry hahahaha ik ga maar weer eens de fiets uit de schuur pakken .... dat gaat mij beter af.