• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo vervangen

Ben zeer benieuwd naar, hoe het is gegaan met het vervangen van je turbo ....

Heb zelf een Zafira opc en ben bang dat ik er zeer binnenkort aan moet geloven, als ik stop voor het stoplicht komt er een oliewalm naar binnen waar je niet vrolijk van word.

Heb olie vervangen door 10w60 en het lijkt wel of de olie geur alleen maar erger is geworden ...

Ben dus zeer benieuwd of je nog voor verassingen bent komen te staan en of de slangetjes, pakking,bestelnummers e.d. klopte / paste.

Ben van plan om het zelf te gaan doen ,dus alle advies is welkom.

Gr Edwin

origineel gepost door edwin bar

Ben zeer benieuwd naar, hoe het is gegaan met het vervangen van je turbo ....

Heb zelf een Zafira opc en ben bang dat ik er zeer binnenkort aan moet geloven, als ik stop voor het stoplicht komt er een oliewalm naar binnen waar je niet vrolijk van word.

Heb olie vervangen door 10w60 en het lijkt wel of de olie geur alleen maar erger is geworden ...

Ben dus zeer benieuwd of je nog voor verassingen bent komen te staan en of de slangetjes, pakking,bestelnummers e.d. klopte / paste.

Ben van plan om het zelf te gaan doen ,dus alle advies is welkom.

Gr Edwin

Dit hoeft niet de turbo te zijn hoor, zou ook kunnen dat ie olie lekt op het uitlaatspruitstuk. Dan ruik je het binnen idd. Heb dit ook gehad bij mijn edition xer.

Zou eerst eens controleren of ie nergens lekt in de motorruimte.

Maandag was de grote dag, we gaan naar EDS in Duitsland!

Door het slechte weer in Duitsland (sneeuw) waren we iets later op de bestemming dan gepland. We moesten de autopapieren laten zien en de autosleutel inleveren. Na 1,5-2 uur zou de voorkat vervanger en de grotere aanzuigmond erop zitten en kon hij op de testbank :D....Echter na mijn verbazing hadden ze de grotere aanzuigmond vergeten te monteren :(...Dit heeft Sebastiaan (die ons zou helpen bij de testbank) alsnog gemonteerd. Super! Auto goed vastzetten met spanbonden en het testen kon beginnen. Na het warmdraaien kon de echte test beginnen....Zie hieronder het resultaat!!

o5955u.jpg

278,2PK en 349,8Nm :thumbup

Echter vind ik de grafiek zelf tegenvallen omdat hij maar doorloopt tot 5500 1/min en daarna afzakt. en mijn koppelkromme loopt ook niet constant of is dit normaal?

na 15min onderweg naar Nederland konden we weer terug omdat ze vergeten waren mijn cruise control weer in te schakelen :( Sebastiaan had vergeten de nieuwe software eroverheen te zetten zodat mijn cruise control weer ingeschakeld was.

Maar ik moet je zeggen het is een wereld van verschil, standaard of fase 1 chip!!

Al met al goeie ervaring hier gehad....

hoi,

vreemde verhouding bijna 280pk en 350 nm

ik heb fase 1 met 250 pk en 400 nm.....heb jij de aangepaste fase 1 ivm een koppeling van het jaar 2004 of nieuwer?

grtz,

martijn

eds fase 1

nee volgens mij ligt er nog de normale koppeling in....tenminste als de vorige eigenaar er niks anders heeft ingegooid!

bouwjaar van opel astra coupe is 11-2001

dus jij denkt dat de koppeling al slipt of wat bedoel je te zeggen?

Kan je misschien jouw grafiek ook ff posten dat ik kan vergelijken....?

zie hieronder de standaard fase 1 met 394 nm en een geknepen versie van 360 nm. slippende koppeling heb ik geen verstand van.

- Leistungssteigerung auf ca. 175 kW / 237 PS

Optional: Umschaltung der Leistungssteigerung

Eine UMSCHALTUNG von ca. 192/200 PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus, ist auf Kundenwunsch möglich

- Maximales Drehmoment ca. 394 Nm, bis Mj.2004 möglich

Optional: Drehmomentreduzierte Version (ca.360 Nm) um ein Durchrutschen der Serienkupplung für Fahrzeuge ab Mj.2004 zu vermeiden (Die Montage einer SPORTKUPPLUNG wird von uns ab Mj.2004 empfohlen!)

Heb zelf een programma van een leh erop en fijn getuned op de rijksweg. ook voorkatvervanger en green luchtfilter en nkg bougies en de sportknop.

Heb geen grafiek maar wel uren met ronnie vorpahl ( de expert!!!) bezig geweest om de auto top te laten draaien. best leuk om te planken daar op de rijksweg en heeeeeeeeeeeeel dik 200 te rijden langs een polizei!!!!:o:o

mijn z20let loop echt als een raket en ben zeer tevreden over EDS!!!!!!!

martijn

origineel gepost door astracoupeturbo

Maandag was de grote dag, we gaan naar EDS in Duitsland!

Door het slechte weer in Duitsland (sneeuw) waren we iets later op de bestemming dan gepland. We moesten de autopapieren laten zien en de autosleutel inleveren. Na 1,5-2 uur zou de voorkat vervanger en de grotere aanzuigmond erop zitten en kon hij op de testbank :D....Echter na mijn verbazing hadden ze de grotere aanzuigmond vergeten te monteren :(...Dit heeft Sebastiaan (die ons zou helpen bij de testbank) alsnog gemonteerd. Super! Auto goed vastzetten met spanbonden en het testen kon beginnen. Na het warmdraaien kon de echte test beginnen....Zie hieronder het resultaat!!

o5955u.jpg

278,2PK en 349,8Nm :thumbup

Echter vind ik de grafiek zelf tegenvallen omdat hij maar doorloopt tot 5500 1/min en daarna afzakt. en mijn koppelkromme loopt ook niet constant of is dit normaal?

na 15min onderweg naar Nederland konden we weer terug omdat ze vergeten waren mijn cruise control weer in te schakelen :( Sebastiaan had vergeten de nieuwe software eroverheen te zetten zodat mijn cruise control weer ingeschakeld was.

Maar ik moet je zeggen het is een wereld van verschil, standaard of fase 1 chip!!

Al met al goeie ervaring hier gehad....

Had je zelf de LEH turbo er al opgezet of?

Mag ik vragen wat je kwijt was?

Ik ga er van de zomer heen... met dikke inlaat, dikke katloze uitlaat, FMIC, Z20LEH turbo + injectors... en ben heel erg benieuwd!!:afro

yep een nieuwe let turbo met een bijgeschaaft leh turbo programma. Auto deed bij vol vermogen een beetje inhouden/optrekken zeg maar. toen met de laptop en de expert de autobahn op en testen/testen en nog eens testen. waardes bekijken en uitlezen en weer testen....

daarna met een iets wat aangepast leh prigramma en lopen als een raaaaaaaaaaaaaket!!!!!. ben denk ik de enige...hahahhahahahaha mooi toch!!:afro

fase 1 en een beetje....

LEH turbo zat er al op, tevens grotere aanzuigmond, sport inleg filter (originele inleg filter bleek beter te zijn omdat de olie in de sport filters het luchtmassa meter kan vervuilen/beschadigen), NGK iridium bougies en voorkat vervanger....

chippen kostte 299,- en montage van voorkat vervanger en grotere aanzuigmond kostte 75,- euro....

Dus hij heeft er een programma opgezet met een LEH turbo....maar fijn tunen heeft hij niet gedaan alleen op de testbank gehad. Merk wel bij het optrekken in z'n 5de versnelling van 120 naar 200+ dat hij in het begin ook inhoud/optrekt....inhoud/optrekt....dus misschien toch maar een keer terug gaan om hem te fijntunen..wat kostte dat martijn b.?

maar ziet de grafiek er verder wel goed uit? want is het altijd dat hij al bij de 5500 omw/min daalt en niet TOT de toerentalbegrenzer? en waarom is het koppelkromme (Nm) niet constant maar ook wisselend?

Een nieuwe let gekregen in de garantie...:thumbup

een nieuwe afspraak gemaakt en kosteloos werden mijn klachten opgelost door EDS:D

origineel gepost door Baas J.

Je bent dus met LEH turbo draaiende op LET programma heen gereden?

Jup.....kan geen kwaad als je hem niet op z'n staart trapt ;)

Als het weer wat herstelt is meld ik me ook bij EDS , ik heb inmiddels m'n Friedrich's uitlaat binnen en moet deze nog eerst monteren.:D

gr Marcel.

@astracoupeturbo

Mooi dat de nieuwe turbo het goed doet :thumbup

Ik had nog een paar vraagjes;

Viel het vervangen van de turbo mee of stiekem een beetje tegen ?

Paste alles in 1 keer, of moest je nog dingen aanpassen ?

Klopte de nummers van de onderdelen, pakking en slangen ?

Ik hoor verschilende verhalen over het aanpassen van de computer, moet deze aangepast worden, of is het beter om het doen, of alleen doen als je meer vermogen wilt.

Ik ben benieuwd ....

Gr Edwin

Voor de Z20LEH turbo hoef je de software NIET aan te passen.

Dat zeggen ze alleen maar om geld te verdienen!!!!!!!

1 BAR lucht druk met een grote turbo is niet anders dan 1 bar lucht druk met een kleine turbo de opbouw van de druk zal iets anders zijn maar dat is echt geen probleem.

DIT WAS DE LAATSTE KEER DAT IK DIT ZEG:fy1

We lopen om de laatste euro spullen te zoeken maar laten ons wel iedere keer een oor aan naaien door ED... M.T VM...

:wtf

En die koppelkromme is echt niet goed :o

Dit is hoe het er uit hoort te zien:D

Foto-RLSVDA74-D.jpg

Terug
Naar boven