• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo x16xe

en hoe weten jullie dat zo zeker :hmmz

(grote) aanbieders op ebay zijn ook gewoon bedrijven/leveranciers

die ook buiten ebay om werken

snap de afgunst tegenover ebay niet helemaal

of ik nu bv een garrett t2 bestel op ebay of bij een tuner maakt niets uit

alleen de prijs is een enorm verschil :vertag

Volgens mij hebben de heren het niet over standaard onderdelen, maar meer over de speciale / specifiek ontwikkelde items.

ik heb zeker geen afgunst tegen ebay, ik bestel er genoeg zelf.

maar bedrijven als eds en klasen zullen hun spullen echt niet OP ebay bestellen.

en de prijs is niet alleen het verschil hoor. kwaliteit zal ook zeker anders zijn.

want voor een echte garrett betaal je gewoon ook garrett geld. de rest is imitatie.

het zal zeker goed werken maar de kans is groot dat het veel minder lang meegaat.

en dat zullen ze ons vertellen waar ze hun spullen halen :hmmz

even de dikste gerrit uitgezocht op de site van klasen motors

http://www.klasen-motors.com/shop/index.php?page=product&info=3536" onclick="window.open(this.href);return false;

2899 euro's, zelfde op ebay bij de ALLER duurste aanbieder 2197,61 (omgerekend op valuta.nl)

scheelt dus minimaal 701,39

http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-G...uck_Parts_Accessories&hash=item416b45b146" onclick="window.open(this.href);return false;

deze persoon heeft 100% positive feedback, dus denk niet dat het een neppe garrett is ;)

handelaren die nep spul voor echt verkopen vallen al gauw door de mand hoor ;)

mag ik toch wel hopen dat je voor dat geld een beetje service krijgt :jerry

bij bedrijven die zelf aan tuning doen neem ik aan dat er ook kennis aanwezig is toch ;)

maar bij "speciaalzaken"als onderdelenboeren en dealers rijkt de kennis meestal niet verder dan wat ze in hun systeem hebben staan

uitzonderingen daargelaten natuurlijk

de meeste hier die alles zelf doen die weten van te voren wat ze willen bestellen

ben je een dief van je eigen portomonee als je duur koopt terwijl het veel goedkoper kan

garantie is ook meestal geen probleem op ebay

want je kan hem gewoon openbaar zwartmaken, en dat wil geen enkele verkoper hebben :vertag

dus daarom blijf ik mensen die wat zoeken op ebay wijzen :thumb

:thumb en als alle hardware op zn plaats zit en het loopt

kun je als alsnog naar eds of klasen, für mehr leistung

als je wilt (chippen/afstellen) ;)

Er is natuurlijk een boel mogelijk, en natuurlijk scheelt het geld.

Maar als ik wat spul (nee geen duizenden euro's aan turbo's en spul) :jerry

moet hebben, en ik weet wat ik wil, ga ik alsnog naar een automaterialenzaak, altijd alles online bestellen vind ik niet wat.

Vind het prettig om ergens binnen te kunnen lopen, wat kan vragen, advies krijgen, en tevreden weg kan gaan en niet hopen dat 't goed is wat ik mee heb gekregen.

Eigen mening, maar dat vind ik ;)

Het lastige met turbo's vergelijken is dat je nooit weet of je dezelfde dingen met elkaar aan het vegelijken bent.

Je hebt zoveel verschillende opties en configuratie mogelijkheden.

Ook binnen de door jouw aangehaalde GT4202R.

@trashmetal wrote:denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry

En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)

alleen al voor een KKK16 turbo zijn tig verschillende Configs, welke een Flink prijsverschil kunnen op leveren.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Configuratie van de C20LET, met spruitstuk eraan vast, en vergelijk dat met de configuratie zoals deze geplaatst was op mijn truck (MB Atego 1217L (OM904LA-4)), los aan het spruitstuk gebout, deze laatst is goeiekoper, omdat er minder gegoten metaal aan zit.

ook zijn de technische specificaties heel anders van bij de Turbo's van eenzelfde type, zo is het uitlaat gedeelte groter van de OM904LA-4 motor, als die van de C20LET.

zo zijn er Legio typen van 1 type turbo,

Deze Turbo's is toegepast op veel verschillende personen auto's met benzine en diesel motoren, op diversen Trucks (vooral Duitse merken, distributie voertuigen), Dieselgeneratoren en pompen

allemaal met een andere Configuratie.

Dit geld ook voor de Garrett (Gerrit haha), GT38LC die op onze daf zit, deze zijn ook in ontelbaar verschillende configs geleverd geweest.

Willem

@PeterNoFear wrote:@trashmetal wrote:denk niet dat daar een waardeverschil van 1000 euro in verstopt zit hoor :jerry

En een loods huren, paar tl-bakken er in, elke dag wat op de post doen, kost natuurlijk nooit zoveel als een winkel openhouden, met personeel en gas/water én elektra ;)

en daar zit het verschil in, NIET de hardware

kan talloze vergelijkingen maken met DEZELFDE turbo

want ook op ebaai worden 1000en aangeboden

beetje vreemd dat het overal ter wereld massaal gebruikt word

maar hier in nederland zijn we er huiverig voor

net als vakantieveilingen, veel mensen geloven niet dat het zo goedkoop kan

maar het kan WEL zo goedkoop ;)

Ik zeg ook niet dat hiet niet goedkoper kan, maar je moet geen appels en peren vergelijken.

Als je een turbo wilt vergelijken, dan moet je ook exact dezelfde specs vergelijken en niet op type nummer.

daar haal je nog steeds geen verschil van 1000 pleuro :fy1

moet ik dan echt een lijstje gaan maken met wel EXACT de zelfde producten?

ik weet de uitkomst nu al hoor :jerry

Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping

We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb

Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).

Terug
Naar boven