• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbodruk

skinsdale

Post weleens wat
hey kehb nog steeds probleem met turbodruk hij komt wel op ma op ma ene keer gaat die wel voluit en dan niet en het vermogen is ook minder:(

kheb de slangen nagekeken

wastegate staat wel goed

hoe kan ik dat kopere potje testen ?en de wastegate als die goed werken?

verder heb ik bougi vervangen en benzinefilter

wastegate heb ik afgestelt gewoon boutje los draaien dan met de vinger dat hendeltje van de klep dicht drukken dan boutje heel iets ervoor zetten halfe slag zoiets en dan dat andere boputje weer vast draaien zodat die goed dicht zit of is dat geen goeie manier? graag julie reaties:hmmz

Hoe heb je de turbo druk gecontroleerd? met een losse turbo druk meter, of electronisch met een testkast????

En om wat voor aut gaat het?, is het een orginele turbo moter of een zelf bouwsel?

met losse meter gaat om c20let hij maakt voor dat die afblaast ook een ulk geluid en het vermogen is zowat weg als ik bv 80 rij en vol gas geef houd die in gaat die niet snel meer voor uit

jha kheb aleen grotere inlaat van m-tech dupvalve van m-tech en fase 2 chips

Je wastegate staat niet goed afgesteld.

Boutje aan de rechterkant op de wastegate stang losdraaien. Daarna met de hand aandraaien tot de moer tegen het hendeltje aan komt. Dan de moer aan de linkerkant zover naar links draaien dat deze 4 mm vanaf het hendeltje zit.

En daarna de rechtermoer weer aandraaien tot het hendeltje tussen de linker en rechtermoer opgesloten zit.

Dit is de standaardafstelling, vanaf daar kun je kijken of je hem nog iets strakker, of nog iets terug moet draaien.

Je wastegate staat niet goed afgesteld.

Boutje aan de rechterkant op de wastegate stang losdraaien. Daarna met de hand aandraaien tot de moer tegen het hendeltje aan komt. Dan de moer aan de linkerkant zover naar links draaien dat deze 4 mm vanaf het hendeltje zit.

En daarna de rechtermoer weer aandraaien tot het hendeltje tussen de linker en rechtermoer opgesloten zit.

Dit is de standaardafstelling, vanaf daar kun je kijken of je hem nog iets strakker, of nog iets terug moet draaien.

okey zal het proberen 4mm vind ik wel veel eigelijk als die moer er al tegen die hendel aan zit dan zit de klep tog al dicht magoed kga het wel proberen thanks:D

Terug
Naar boven