• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbotimer

Bartjex88

Post vaak
Beste,Ik heb een Vectra B van '96 een 1700TD met motorcode X17TD,Omdat ik nogal veel gas geef en doorrijd zou ik een Turbo Timer willen op mijn wagen zodat deze even blijft nadraaien en de turbo smering krijgt terwijl ik al uit mijn wagen ben,Heeft iemand hier ervaring mee en is dit zelf te maken? Mvg Bart

Er zijn kant en klare kastjes voor te koop.

Als je de search gebruikt zal je met turbo timer nog een topic met wat info tegen moeten komen.

Het is BTW een redelijk klusje om dit aan te sluiten, mogelijk zelfs beter om uit te besteden aan je leverancier van het kastje :thumbup

origineel gepost door Powercorsa

Er zijn kant en klare kastjes voor te koop.

Als je de search gebruikt zal je met turbo timer nog een topic met wat info tegen moeten komen.

Het is BTW een redelijk klusje om dit aan te sluiten, mogelijk zelfs beter om uit te besteden aan je leverancier van het kastje :thumbup

Juist goed gezocht en niet echt iets intresants tegengekomen.

sommige alarmsystemen hebben ook een turbo timer zoals de camco rs720, heb em zelf ook werkt perfect :thumbup

misschien van toepassing voor mensen die een alarmsysteem willen aanschaffen en een turbomotor erin hebbe liggen ;)

je kan ook een binnenlichtvertrager pakken haha..., kan je vaak ook de tijd instellen.

als je handig ben bouw je dat zo erin.

Mijn mercedes truck heeft het origineel....

Als ik deze te vlot uitzet, blijft de motor lopen en gaat de zoemer op het dashboard zoemen.

de eerste keer dacht ik, wat de f*ck haha.

Willem

een universele binnenlicht timer vertraagt ook.

deze kun je vaak traploos instellen van 0sec tot 1.5 minuut.

Willem

origineel gepost door wim-v6

een universele binnenlicht timer vertraagt ook.

deze kun je vaak traploos instellen van 0sec tot 1.5 minuut.

Willem

Enig idee hoe ik dit op het internet vindt?Moet je dus gewoon een +voor contact geven en die + moet je leggen op de stopklep op je dieselpomp?

nee, niet alleen je stopklep.

Je moet ook de computer actief houden anders wil het nog niet.

Controleer even de plaatjes in het volgende topic:

Staat in afgebeeld welke draden o.a. aangesloten worden op de turbo timer. :thumbup

origineel gepost door Powercorsa

nee, niet alleen je stopklep.

Je moet ook de computer actief houden anders wil het nog niet.

Controleer even de plaatjes in het volgende topic:

Staat in afgebeeld welke draden o.a. aangesloten worden op de turbo timer. :thumbup

Zeker dat van de computer? Is namelijk een motor zonder electronica alleen de stopklep,

Ik ben niet erg bekent met diesel motoren, dus daarom de opmerking van de computer.

Dan zou je alleen (als ik het goed heb) de stopklep open moeten houden en de brandstof pomp laten draaien. :thumbup

Deze motor heeft inderdaad geen aansturing.

enige waar je mee in de knel zou kunnen komen is de Startonderbreker.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Deze motor heeft inderdaad geen aansturing.

enige waar je mee in de knel zou kunnen komen is de Startonderbreker.

Willem

heeft ie niet,enig idee hoe ik dit nu zelf maak?

Terug
Naar boven