• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tussenas

ik zou ff zoeken naar een kadett 1200 automaat as zoals superkadettje zegt.

Wat zijn de afmetingen van de ingekorte as?

Er zijn namelijk meer mensen die een 2.0 monteren :angel

wat heb je dan een 2,0 cih motor met 5 ak en dan 1200 achteras. daar heb je geen plug and play assen voor.

als je nu een 2,0 automaat had dan kon je er zo een automatas van een 1200 in pluggen en op je achteras aansluiten.

er zijn wel 1200 automaten die aan de achterkant een dikke kuiskoppeling hebben dan dien je de lagers er even uit te persen en die op de 5 bak as te zetten dan heb je een dikke kruiskoppeling met een flens voor een 1200

de manta b automaat as is hart op hart koppeling 67 cm

de automaat as is dacht ik 54 cm hart op hart

wat heb je dan een 2,0 cih motor met 5 ak en dan 1200 achteras. daar heb je geen plug and play assen voor.

als je nu een 2,0 automaat had dan kon je er zo een automatas van een 1200 in pluggen en op je achteras aansluiten.

er zijn wel 1200 automaten die aan de achterkant een dikke kuiskoppeling hebben dan dien je de lagers er even uit te persen en die op de 5 bak as te zetten dan heb je een dikke kruiskoppeling met een flens voor een 1200

de manta b automaat as is hart op hart koppeling 67 cm

de automaat as is dacht ik 54 cm hart op hart

[rquote=1864770&tid=142276&author=Paullus]en daar komt bij dat een 1200 as meestal niet lang heel blijft achter een 2.0...:hmmz[/rquote]

Ik wou het niet zeggen, maar er is een reden dat opel een dikkere achteras leverde op de grotere motoren..:vertag

[rquote=1864770&tid=142276&author=Paullus]en daar komt bij dat een 1200 as meestal niet lang heel blijft achter een 2.0...:hmmz[/rquote]

Ik wou het niet zeggen, maar er is een reden dat opel een dikkere achteras leverde op de grotere motoren..:vertag

Manta as is een stuk breder. Als je een city hebt dan past een opel gt as, maar de manta as dus niet. In principe past alles met laswerk. Populaire optie is een volvo 240 as, heb je ook gelijk schijven.

Manta as is een stuk breder. Als je een city hebt dan past een opel gt as, maar de manta as dus niet. In principe past alles met laswerk. Populaire optie is een volvo 240 as, heb je ook gelijk schijven.

Volvo as is meer aanpas werk.

Je kan kijken voor een A Manta as, deze zijn inderdaad iets breder. Scheeld 3 cm in totaal geloof ik, dus 1,5 links en 1,5 rechts.

Ik weet niet met wat voor velgen je wil gaan rijden? want bij sommige velgen komen ze dan te ver naar buiten.

Volvo as is meer aanpas werk.

Je kan kijken voor een A Manta as, deze zijn inderdaad iets breder. Scheeld 3 cm in totaal geloof ik, dus 1,5 links en 1,5 rechts.

Ik weet niet met wat voor velgen je wil gaan rijden? want bij sommige velgen komen ze dan te ver naar buiten.

Terug
Naar boven