• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

twee vraagjes ivm mijn rekord e station

@fluks wrote:Heb van een astra genommen omdat daar alee stekker aan zit die je in die van je rekord kan doen wel moet je de volgorde veravderen en twee stekkertjes er bij aan maken om hem aan be motor te krijgen

Heb nog nooit last gehad dat het warm werd

Kan er wel een foto van maken als je wil

Bedoel je dat bij jou de weerstanden niet warm worden..? :hmmz van welk type Astra dan? Misschien dat die weerstanden in Rekords enzo nog ouderwets zijn en dat een Astra nieuwere heeft die misschien beter werken?

Van het eerste type astra mischien dat ze ook wel op kadett of vectra zitten heb hem toen op de sloop gehaald

ik heb van een corsa a nog een motor/weerstsand liggen die goed is.

kan iemand mij vertellen welke kabels ik waar moet aansluiten.

misschien dat de stekker zo past

Uploaded with ImageShack.us

even bij je eigen motor meten wat de masa is en de 12 v spanning dan de bruine op de massa en de gele op de plus

dan nog even kijken of de kleuren van deze stekker overeen komen met die van de rekord

ik moest de stekkers in het blok verwisselen

kachelweerstand is het niet heren.

heb de weerstand van de corsa er tussen zitten maar nog steeds hetzelfde probleem.

kan het ook de schuif zijn die gaar is?

en is deze makkelijk te vervangen als ik een goede gebruikte vind

kachel schuif kan, is ook vrij eenvoudig te vervangen. Maar wel arbeids intensief om weer goed terug geplaatst te krijgen (lees de stangen van de bediening vast zetten op de juiste positie)

Bij een Monza A1 is het zo gepiept dus ook bij een E1 die hebben dezelfde type interieur in grote lijnen.

Terug
Naar boven