• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

twee vragen corsa b gsi

Maikeltjeee

Post weleens wat
Hey allemaal,

Ten eerste een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

Nu het probleem:

Ik stond toen straks in de wasstraat en merkte dat me corsa b toen ik stil stond maar rond de 2.000 toeren bleef draaien. Veel hoger dan dat ie normaal doet. Komt dit door het weer ? Of omdat ie lang heeft stil gestaan of iets? Het was na een tijd rijden wel weg maar vroeg me toch wel af wat het nu is?

Mijn 2e probleem is schakelen. Ik merk in mijn GSI dat hij niet erg soepel na de 1 of 2 schakelt kan ik hier wat tegen doen?

Mvg, Maikel:)

Schakelmechanisme afstellen, is zelf te doen met wat handigheid.

Als auto's lange tijd stilstaan kunnen er allerlei rare dingen zich voordoen.

Gewoon even een tijdje rijden, als het dan over is is er niets aan de hand.

Is goed dan weet ik al genoeg staat inderdaad erg vaak/lang stil aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb. Maar hardstikke bedankt!

Terug
Naar boven