• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Type olie

antonov314

Post weinig
Hey hallo,

kan iemand mijn vertellen welke type olie er in een opel corsa Bj97 moet ?

Het is namelijk zo dat als ik door de bocht ga me olie lampje gaat branden :hmmz

@antonov314 wrote:type blok weet ik zo niet uit me hoofd maar hij rijd op benzine 95 ongelood ^^

Ok, das al een stapje verder ;)

Hoeveel liters motor inhoud?

En is het een 16valve of 8valve?

Je kan ook gewoon even op je kenteken papieren kijken, daar staat je motorcode ook op en dan weten we genoeg.

Heb je de papieren niet bij de hand, dan vul je je kenteken in op www.vwe.nl en dan staat het er meestal ook wel bij ;)

@antonov314 wrote:type blok weet ik zo niet uit me hoofd maar hij rijd op benzine 95 ongelood ^^

Ok, das al een stapje verder ;)

Hoeveel liters motor inhoud?

En is het een 16valve of 8valve?

Je kan ook gewoon even op je kenteken papieren kijken, daar staat je motorcode ook op en dan weten we genoeg.

Heb je de papieren niet bij de hand, dan vul je je kenteken in op www.vwe.nl en dan staat het er meestal ook wel bij ;)

Bouwjaar 97, houdt altijd in een 16 klepper volgens mij.

Dan kan je het beste 5w30 of 5w40 gebruiken en dan een volsyntheet.

Maar eerst goed kijken wat er nu in zit!

Als je daar achter kan komen, dan een olie nemen van dezelfde kwaliteit.

Bouwjaar 97, houdt altijd in een 16 klepper volgens mij.

Dan kan je het beste 5w30 of 5w40 gebruiken en dan een volsyntheet.

Maar eerst goed kijken wat er nu in zit!

Als je daar achter kan komen, dan een olie nemen van dezelfde kwaliteit.

en blijkt dat 10w40 te zijn..geen probleem..alles eruit ..nieuwe oliefilter inclusief nieuwe 5w30 en je hebt het helemaal goed

en blijkt dat 10w40 te zijn..geen probleem..alles eruit ..nieuwe oliefilter inclusief nieuwe 5w30 en je hebt het helemaal goed

Zou een beetje oppassen met 5W olie als het een blok is met flink wat kilometers, wil nog wel eens wat lekkerij problemen geven...

Zou een beetje oppassen met 5W olie als het een blok is met flink wat kilometers, wil nog wel eens wat lekkerij problemen geven...

ja dat dan weer wel...olie is vrij dun..

:thumb goeie tip..maar als een blok niet lekt of iets dergelijks moet het gewoon kunnen..opeldealers gooien het er ook in

ja dat dan weer wel...olie is vrij dun..

:thumb goeie tip..maar als een blok niet lekt of iets dergelijks moet het gewoon kunnen..opeldealers gooien het er ook in

Zo'n blok heeft een collega en die smijt er altijd al 15W40 in, loopt als een zonnetje dat ding! Is gewoon totaal niet een kritisch blok wat dat betreft. Het is vervelend als je niet weet wat erin gezeten heeft, is dan altijd een risico met bijvullen, want je wilt geen verschillende olie mengen eigenlijk...

Hoeveel km's heeft hij gelopen?

P.S. Opel dealers heb ik niet altijd zo'n hoge pet meer van op eerlijk gezegd...

Terug
Naar boven