• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

uit elkaar halen getrag 240

He jongens,

He mijn getrag 240 bak die lekt bij waar je hem uit elkaar kan halen. Nou heb ik de motor uit mijn ascona gehaald dus dacht ik bij mezelf dan moet ik dat ook even maken.

Nou heb ik even geprobeert om die bak op en te maken, maar tsjonge jonge, wat een hell of a job, of ik moet iets verkeerd doen natuurlijk.

He kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en de handigheidjes die er zijn?

Groeten,

harm

er zitten wel ergens dopjes in die de de bak met het losse gedeelte van de bak blokkeren.

kijk anders is in een werkplaatshandboek daar staat toch wel een hele hoop in.

ik heb anders wel een vraagbaak op mijn site staan.

en anders kan ik je er 1tje emailen.

Hoy.

Ik heb vorig jaar mijn getrag 240 volledig uit elkaar gehaald.

Ik had hiervoor twee schitterende handleidingen.

De eerste is de officiele en die vindt je hier : getrag 240 handleiding

De tweede is eigenlijk ook zeer duidelijk en had ik op het opel-hecktrieberforum gevonden. Een handleiding, kompleet met foto's door een lid Zajak opgesteld.

Ik heb een kleurafdruk hier thuis, maar helaas vind ik de link op het www. nergens meer.

Het zijn 68 blz, dus dat is nogal veel om in te scannen.

Ik zoek nog wat verder.

Het zou in het Archiv van das opel hecktrieber forum moeten staan onder getrag 240 restaurieren (von zajak)

Laat iets weten mocht je toch een scan nodig hebben.

Geert

origineel gepost door gvy

De tweede is eigenlijk ook zeer duidelijk en had ik op het opel-hecktrieberforum gevonden. Een handleiding, kompleet met foto's door een lid Zajak opgesteld.

Ik heb een kleurafdruk hier thuis, maar helaas vind ik de link op het www. nergens meer.

Het zijn 68 blz, dus dat is nogal veel om in te scannen.

Ik zoek nog wat verder.

Het zou in het Archiv van das opel hecktrieber forum moeten staan onder getrag 240 restaurieren (von zajak)

deze heb ik wel op de pc staan, als word document

komt inderdaad van het OHF forum af,

kan ik wel op de mail gooien als er belangstelling is

Terug
Naar boven