• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat astra h

De dealer hier weet eigenlijk niets, de uitlaten die op die afbeelding staan zijn allemaal voor de 1.9 diesel, daar had ik al op gefiltert.

Net 4 uur bezig geweest maar ik krijg die stomme uitlaat niet los, kruipolie, warmstoken, hamer, geen van alle werkt. :argue. Iemand tips. Door die bevestiging is de uitlaat als het ware wat naar binnen gedrukt waardoor die muurvast zit. Iemand nog tips?

Hij moet echt oranje van de hitte zijn om hem los te kunnen trekken :

@Juffer1 wrote:

P1020963.jpg

P1020968.jpg

Hmm zo warm had ik hem inderdaad niet gestookt omdat er twee kabels boven zitten. Morgen nog maar eens een keer kijken.

Vandaag weer een tijdje bezig geweest maar ik krijg hem er gewoon echt niet vanaf. ik denk dat de brander bij mij ook niet heet genoeg wordt om het voor elkaar te krijgen :cry.

Is de middendemper van een beetje dik staal zodat ik eventueel de slijptop in verticale richting op de einddemper kan zetten zonder dat ik meteen door de middendemper zit?

Ik zag op de foto die "sport lip" van na de update, is die ergens los te krijgen en er zo op te klikken? Ik heb namelijk ook de achterkant van voor de update. Ik zou graag ook in de toekomst een uitlaat willen die dooploopt met een sierstuk.

merci

ricardo

Is los te bestellen en nee, niet zo erin te klikken.

Of je zaagt de nokjes eraf en lijmt (kit) deze of je maakt de sparingen in de bumper (staan aan de achterzijde afgetekend).

Kan er iemand mij het onderdeelnummer van deze lip bezorgen?

Zou wel goed staan op mijn twintop denk ik.

Als dit niet te duur is, dan is het redelijk te doen lijkt me? Kun je dit bij opel of een onderdelen site bestellen? En wat kost deze lip ong?

Merci

Ricardo

GM nummer heb ik zo niet bij de hand. Het gaat om een lip die standaard op de sport modellen is geleverd dus dat moet terug te vinden zijn.

Prijs kan ik jullie ook niet geven aangezien deze lip uit Duitsland afkomstig is bij onze onderdelen leverancier en we daar altijd korting krijgen. Prijsindicatie zal rondt de 25 / 35 euro zijn.

@Juffer1 wrote:Gisteren al vast de voorbereidende werkzaamheden gedaan om de OPC-line einddemper te kunnen monteren.

De onderlip welke standaard onder de sport uitvoering is geleverd :

P1020936.jpg

Deze clipjes kan ik spijtig genoeg niet kwijt :

P1020938.jpg

Dus de zaag erin :

P1020939.jpg

P1020940.jpg

Lip vastgelijmd met ruitenkit :

P1020942.jpg

@Opeltje17 wrote:Of er een pot tussen je uitlaat pijp zit met een aantal sensoren erin

Er moeten niet altijd sensoren bij een roetfilter zitten hoor.

Ik heb ook roetfilter op men astra h 1.9cdti maar zonder sensoren of 5de verstuiver.

Is een roetfilter van oudere generatie.

Grts

Terug
Naar boven