• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

uitlaat c30se

Tomvt

Post vaak
hoi, heb een vraagje mbt uitlaat van een c30se,omdat ik binnekort een nieuwe rvs pijp eronder wil gaan hangen.

Wat mijn id is om het spruitstuk orig te laten, word moeilijk en extreem duur om op de manta met c30se een spagettie te zetten. Vanaf het spruitstuk komen 2 pijpen omlaag die nu naar 1 pijp (63mm) gaan en zo naar achter gaan en achter gesplitst word naar 2. Nu zat ik te denken om vanaf het spruitstuk 2 dunnere pijpen(rond de 50mm) naar achter te doen.

Is dit aan te raden of word dit afgeraden mbt vermogensverlies/winst. ook zou ik wel willen weten waar ik de lambda sensor dan moet maken. Wat zou dit systeem met het geluid doen??

gr tom

wat je dan moet doen is een bruggetje maken tussen de twee pijpen, en daar je lambda sensor in monteren, het is van belang dat je de pijpen laat communiceren met elkaar.

wat je dan moet doen is een bruggetje maken tussen de twee pijpen, en daar je lambda sensor in monteren, het is van belang dat je de pijpen laat communiceren met elkaar.

als je wel de middendempers laat zitten en de einddemper laat vervallen dan klink ie als een heerlijke v8

als je wel de middendempers laat zitten en de einddemper laat vervallen dan klink ie als een heerlijke v8

[rquote=1885835&tid=143387&author=cliffvxr]als je wel de middendempers laat zitten en de einddemper laat vervallen dan klink ie als een heerlijke v8 [/rquote]

dempers zitten er nog weinig onder... wil rvs met 3 dempers van simmons, maar als ik van voor tot achter met 2 pijpen werk moeten deze dan dunner worden of kan ik 63,5 blijven houden, dunner is fijner ivm bodemvrijheid

[rquote=1885835&tid=143387&author=cliffvxr]als je wel de middendempers laat zitten en de einddemper laat vervallen dan klink ie als een heerlijke v8 [/rquote]

dempers zitten er nog weinig onder... wil rvs met 3 dempers van simmons, maar als ik van voor tot achter met 2 pijpen werk moeten deze dan dunner worden of kan ik 63,5 blijven houden, dunner is fijner ivm bodemvrijheid

63,5 x 2 :o denk dat je dan aan de 200db komt:D denk ook dat dat het vermogen niet ten goede komt ik zou de originele diameter aanhouden van voor de 2 katjes dan heb je gewoon een heerlijke brul uit de dubbel loops:angel:angel

En voor meer power zou je toch aan een hele dure (1400€) Risse uitlaat spruitstuk moeten denken, volgens hun geeft dat 25% meer vermogen.

63,5 x 2 :o denk dat je dan aan de 200db komt:D denk ook dat dat het vermogen niet ten goede komt ik zou de originele diameter aanhouden van voor de 2 katjes dan heb je gewoon een heerlijke brul uit de dubbel loops:angel:angel

En voor meer power zou je toch aan een hele dure (1400€) Risse uitlaat spruitstuk moeten denken, volgens hun geeft dat 25% meer vermogen.

Volgens mij is dat de originele diameter, hij past in ieder geval opde originele pijp van de motor

Spruitstuk zal moeilijk worden omdat de motor in een manta ligt en er geen ruimte voor is

Volgens mij is dat de originele diameter, hij past in ieder geval opde originele pijp van de motor

Spruitstuk zal moeilijk worden omdat de motor in een manta ligt en er geen ruimte voor is

Terug
Naar boven