• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

(uitlaat manta A) Nu pakkingen gezocht!!

Ik heb een a manta met een 2.0 e blok erin. Ik denk dat deze uit een rekord komt ofzo.

Nu moet ik mijn uitlaat vervangen voor de apk en kom ik de groep n uitlaat van simmons tegen. Deze is echter voor een 1.9 motor. Weet iemand toevallig of dit ook past op spruitstuk van een 2.0e motor?

Uitlaat inmiddels gemonteerd. Past goed, was alleen even wachten op de flenspakking. (Deze bleek bij Ferwerda in Zwolle gewoon op voorraad te liggen achteraf)

Geluid is ook goed, niet te luid maar mooi donker geluid.

Al met al zeker tevreden over!

Heb alleen maar foto's van moment dat ik uitlaat binnenkreeg.

2012-09-25170717kleiner.jpg

2012-09-25170727kleiner.jpg

Einddemper is rond 90, schuin afgezaagd. Staat wel leuk onder de manta. Zal binnenkort wel ff fotootje schieten.

Manta is vandaag ook weer goedgekeurd voor 2 jaar. Dus kan er weer ff tegen aan.

Wat zijn je bevindingen van deze uitlaat?Kheb namelijk ook interesse in zo'n compleet uitlaatsysteem.

Welkom op het forum.

Een standaard voorpijp van een Manta A gaat aan het spruitstuk van een 2.0E
niet passen. Een Manta A heeft een kleine flens en een 2.0E een grote, kan zijn
dat simmons die wel heeft maar dat weet ik niet. Wat je ook kunt doen is de grote
flens van de oude uitlaat over lassen op de nieuwe uitlaat.

Heb onder mijn Manta A met een 2.2 blok een RVS uitlaat, groep A zitten. Het compete uitlaat stysteem word geleverd met grote uitlaatflens. Kost nog geen 400 euro inc. verzendkosten.

Kijk eens op www.Rennsport-techniek.de

Je merkt wel dat je meer vermogen hebt, tegenover een orginele 19S utilaat, waarvan de uilaatflens omgelast is.

Heb er wel ook een open K&N luchtfiler erop zitten.

@manta2, bedoel je deze: http://www.rennsport-technik.de/pro...ms-gruppe-a-rennsportanlage-opel-manta-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat bij dat deze voor een 1.6 of een 1.9 is maar past dus ook op een 2.0 liter motor?[/quote]

Hier ik heb de mijne ook besteld, word standaard geleverd met een grote uitlaatflens, Wil je een kleine uitlaatflens hebben moet je een e.mail sturen naar het bedrijf. Wat standaard geleverd word, past op een 2.0E -2.2 - 2.4 in een A Manta

Heb nu een nieuwe uitlaat besteld, vanavond de oude verwijderd. Helaas drie afgebroken bouten in de flens van het uitlaatspruitstuk. Dit spruitstuk moet er nu dus eigenlijk vanaf en ben daarom op zoek naar de in- en uitlaat pakking voor een 2.0E motor. Ook de pakking die tussen de flenzen zit zoek ik nog.

Wie heeft die of waar kan ik deze pakkingen vinden?

De in-uitlaat pakking is gewoon bij een Brezan nog wel te verkrijgen, maar moet ze eerst nog bestellen.

Bij J&P in Hoogeveen heeft ze waarschijnlijk zo op voorraad liggen tel. 0528-260335

(zit vlak bij vliegveld)

Oke, bedankt. Zal morgen ook ff bij autobedrijf hier kijken of die ze toevallig kan bestellen. Anders waag ik wel een telefoontje naar Hoogeveen.

Trouwens, uitlaat die er nu onder zat was ook nog met kleine flens maar waren de gaten van uitgeslepen zodat deze wel op grote flens aan motor past.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen wat betreft de door je bestelde uitlaat. Ben namelijk ook bezig met een a manta met een 2.2. Moet hiervoor ook nog een complete pijp hebben. Dus, hou ons op de hoogte aub. gr. Arjan

Komt voor elkaar, zal het melden wanneer ik hem binnen heb en gemonteerd.

Afgelopen zaterdag uitlaatspruitstuk ook gedemonteerd, helaas ook daar 2 bouten afgebroken die dus in de kop bleven zitten.

Wel zaterdagmiddag nodig geweest om alle 5 bouten te verwijderen maar het is gelukt en kan nu dus weer origineel in elkaar!

Terug
Naar boven