• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat spruitstuk corsa b

Vans-91

Post weinig
Hey,

ik wil me corsa b 99' x14xe een beetje opfokke

Maar nou heb ik een spruitstuk gezien op mp via hottuning.

Raden jullie deze mij aan of denken jullie ik weet wel een ander bedrijf, of andere ideeen om hem sneller telaten lopen.

En hoeveel zal je hiervan merken met rijden?

grts Kevin

niet veel.

tis een compleet plaatje als je begint met tuning.

alle beetjes helpen naar een mooi eindresultaat.

Maar alleen een spruitstuk zal je echt niet veel brengen.

je moet het een beetje zien als een puzzel.

Losse deeltjes stelt nix voor. Alles aan elkaar gelegd en gedaan levert het een leuk resultaat op.

Verwacht geen hoog kwalitatief spruitstuk zoals van lexmauk ect maar goed het werkt.

niet veel.

tis een compleet plaatje als je begint met tuning.

alle beetjes helpen naar een mooi eindresultaat.

Maar alleen een spruitstuk zal je echt niet veel brengen.

je moet het een beetje zien als een puzzel.

Losse deeltjes stelt nix voor. Alles aan elkaar gelegd en gedaan levert het een leuk resultaat op.

Verwacht geen hoog kwalitatief spruitstuk zoals van lexmauk ect maar goed het werkt.

[rquote=1852646&tid=141391&author=Vans-91]Dus eigenlijk werkt het pas als ik een spruitstuk, sport kat, einddemper vervang?[/rquote]

Een nieuwe uitlaat is gelijk aan een basis leggen.

Als je meer power wil moet je meer brandstof verbranden. Daar heb je meer lucht voor nodig en moet de rommel er ook weer uit kunnen zonder dat dat je motor tegenwerkt.

Een uitlaat en een gladde inlaatbuis (eventueel met powerfilter) merk je weinig tot niets van, totdat je de motor zelf aanpakt.

Het zal je hooguit eens 5 PK winst opleveren, en dat is hoog ingeschat.

Je moet het wel doen als je een fatsoenlijk rendement uit echte tuning wil gaan halen. Denk daarbij aan speciale inlaatsystemen (zoals een dBilas Dynamics systeem of een Lexmaul RAM Induction systeem), scherpere nokken-assen en dergelijke dingen.

[rquote=1852646&tid=141391&author=Vans-91]Dus eigenlijk werkt het pas als ik een spruitstuk, sport kat, einddemper vervang?[/rquote]

Een nieuwe uitlaat is gelijk aan een basis leggen.

Als je meer power wil moet je meer brandstof verbranden. Daar heb je meer lucht voor nodig en moet de rommel er ook weer uit kunnen zonder dat dat je motor tegenwerkt.

Een uitlaat en een gladde inlaatbuis (eventueel met powerfilter) merk je weinig tot niets van, totdat je de motor zelf aanpakt.

Het zal je hooguit eens 5 PK winst opleveren, en dat is hoog ingeschat.

Je moet het wel doen als je een fatsoenlijk rendement uit echte tuning wil gaan halen. Denk daarbij aan speciale inlaatsystemen (zoals een dBilas Dynamics systeem of een Lexmaul RAM Induction systeem), scherpere nokken-assen en dergelijke dingen.

Oke,

Nou dan is het denk ik verstandig om me geld te houden voor een andere auto. want als ik zo kijk zal dat mij echt teveel kosten.

Aangezien ik nog op school zit en een laag salaris heb ivm 3dagen werken per week, het voor mij dan niet echt nuttig word.

hooguit een powerbox van crooke kan ik dan wel regelen maar daar ga ik dan wel effe over nadenken en zoeken wat er nog meer bij moet komen kijken dan.

Oke,

Nou dan is het denk ik verstandig om me geld te houden voor een andere auto. want als ik zo kijk zal dat mij echt teveel kosten.

Aangezien ik nog op school zit en een laag salaris heb ivm 3dagen werken per week, het voor mij dan niet echt nuttig word.

hooguit een powerbox van crooke kan ik dan wel regelen maar daar ga ik dan wel effe over nadenken en zoeken wat er nog meer bij moet komen kijken dan.

en dan merk je er nog niet veel van.

pas als je een powerbox+chiptuning+uitlaat(spruitstuk enz.) gaat monteren ga je echt wat merken

beter is een C20XE motor inbouwen dat is (volgens mij) de goedkoopste manier om veel vermogen in de corsa te krijgen.

en dan merk je er nog niet veel van.

pas als je een powerbox+chiptuning+uitlaat(spruitstuk enz.) gaat monteren ga je echt wat merken

beter is een C20XE motor inbouwen dat is (volgens mij) de goedkoopste manier om veel vermogen in de corsa te krijgen.

nou ja crooke box met zo'n spaghetti spruitstuk zal wel leuk zijn hoor.

Ga je toch wel een aardige winst boeken en is wel leuk speelgoed..

nou ja crooke box met zo'n spaghetti spruitstuk zal wel leuk zijn hoor.

Ga je toch wel een aardige winst boeken en is wel leuk speelgoed..

Ik ga erover nadenken.

Misschien wel een idee om allees langzamerhand bij elkaar te sparen en dan alles in 1 keer erop tezetten.

Komt goed!

Ik ga erover nadenken.

Misschien wel een idee om allees langzamerhand bij elkaar te sparen en dan alles in 1 keer erop tezetten.

Komt goed!

Die dingen zijn toch allemaal van de zelfde vorm, en werken toch allemaal volgens het zelfde principe?

beetje handige harry maakt zon ding zelf.

Terug
Naar boven