• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat

Stender

Post veel
Vanmiddag heb ik op zo'n hekje wat op de grond klapt mijn voordemper volledig naar de tering gereden. Gat van 10 centimeter en een flinke scheur tot gevolg. Auto maakte meteen flink herrie en ja, da's niet goed. Auto aan de kant gezet en eronder gekeken en demper dus kapot.

Maargoed toch terug naar huis gereden. Auto klonk wel lekker moet ik zeggen, hard geluid en flink geroffel bij gas los. De fut was er duidelijk uit en bij constante snelheden maakte hij wel een rotherrie

Maar mijn vraag is nu; vervang ik alleen de voorpijp, of zal ik een RVS systeem kopen? Ik wil dan wel een Groep N systeem, Groep A lijkt me iets luid.

Ik hoor het graag!

ik ga hier voor een gruppe A maar wel van pisbakken staal. geen RVS.

beetje uit oogpunt van de prijs. maar ook beetje ivm de sound.

maatje van me rijd in een ascona-6 met grupe N maar dat maakt ook best lawaai hoor :P

suck-6

groep a maakt maar luider lawaai opbouwend echt luid lawaai als je trekt heb je toch maar na enkele jaren rijden als je hem maar keer om de zoveel weekends uithaalt ;)

hmm

Ja maar weet je wat het is, als ik een lang stuk snelweg ofzo moet hebben dan wil ik geen constante brom hebben. Een Manta is al niet heel erg stil.

Zit trouwens op de site te kijken van Simons.

Mooi spul, en de demperdiameter van ongeveer 50mm zou een Groep N systeem suggeren?

Verder staat er wel bij : ALU quality. Ik dacht dat Simons ook RVS maakte?

old084-H1_Opel_Ascona_Manta_B_cc.jpg

Voor jou is een groep N het beste. :thumbup

Mooi beschaafd geluid en het ziet er nog mooi uit ook!

Bij een groep A heb je ook meer kans dat de pijp de panhard-stang raakt. Heel irritant!

origineel gepost door postbusmanta

Bij een groep A heb je ook meer kans dat de pijp de panhard-stang raakt. Heel irritant!

Ja, daar kan ik over meepraten.

Je went eraan, maar nooit helemaal...

(is wel bij een a-tje)

origineel gepost door Stender

Zit trouwens op de site te kijken van Simons.

Mooi spul, en de demperdiameter van ongeveer 50mm zou een Groep N systeem suggeren?

Verder staat er wel bij : ALU quality. Ik dacht dat Simons ook RVS maakte?

old084-H1_Opel_Ascona_Manta_B_cc.jpg

Nope, Simons/Jetex maakt geen rvs uitlaten.

Maargoed iemand ervaring met een Simons-systeem met een diameter van 50mm?

Een aanrader om te kopen.!!:thumbup:thumbup

origineel gepost door jethro

Maargoed iemand ervaring met een Simons-systeem met een diameter van 50mm?

Een aanrader om te kopen.!!:thumbup:thumbup

Maar, geen RVS :hmmz maar aan de andere kant ik kan geen Groep N RVS-systemen vinden.

edit: en hoe is 't geluid enzo? :D

Ik heb er 3 Manta's mee uitgevoerd.

Erg tevreden over het geluid.

Alleen liet bij 1 systeem de coating erg snel los.

Alle systemen die ik heb, zijn uitgevoerd met het ovale eind-sierstuk.

Dat is ook een nadeel bij de groep A: Geen standaard eind-sierstuk. Hier moet je zelf weer iets voor zoeken.

Hier het verschil tussen de standaard demper en die van de Simons Groep N:

IMG_3647.jpg

IMG_4534.jpg

En het bewijs dat je een demper voor een coupé kunt ombouwen naar een demper voor een CC:

IMG_4513.jpg

IMG_4514.jpg

En dat is dus zo'n Simons 50mm systeem?

Had er al 1 gezien met een gewoon rond eindstuk, vind ik persoonlijk mooier. Zit alleen nog te twijfelen over een 50mm systeem of een grotere diameter. 50mm lijkt mij iets te standaard,

Groep N klinkt mooi zat, en is denk ik stijlvoller bij jou best wel origineel ogende Manta, zonder al te veel fratsen. Mooi geluid ook als je goed gas geeft. En zo'n ovalen stukje, is prachtig :P

Terug
Naar boven