• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat

Volgens mij is zo'n rond eindstuk tegenwoordig standaard op een Simons systeem.

De diameter is overigens 54mm. :D

Echt voor jou de beste keuze :thumbup

origineel gepost door Stender

Diameter 54mm? Waar zie je die?

Deze heeft 50.

Dit is een 54mm systeem. Is niet de complete set. De voorpijp is niet inbegrepen. Zo'n set is er wel met voorpijp. Dan het je m vanaf je spruitstuk groep N.

Heb m zelf ook op de GSI gehad. Klinkt mooi beschaafd. Heb er later toch een groep A opgezet omdat het geluid wel iets donkerder (doffer) mocht.

origineel gepost door mantadevil

groep a das de sound onder een manta vandaan:thumbup:wors

En dan al het ff kan dwarser dan dwars de bocht om komen stormen over een modderig bospad!! Gasfabrieken vol open en de toerenteller tegen het rood aan :wors

origineel gepost door manta_dennis

Deze heeft 50.

Dit is een 54mm systeem. Is niet de complete set. De voorpijp is niet inbegrepen. Zo'n set is er wel met voorpijp. Dan het je m vanaf je spruitstuk groep N.

Heb m zelf ook op de GSI gehad. Klinkt mooi beschaafd. Heb er later toch een groep A opgezet omdat het geluid wel iets donkerder (doffer) mocht.

Dan denk ik dat ik dat systeem neem als het idd 54mm is. Zal zo even een mailtje sturen dan weet ik het zeker.

In ieder geval bedankt.

origineel gepost door manta_dennis

Deze heeft 50.

Dan denk ik dat ik dat systeem neem als het idd 54mm is. Zal zo even een mailtje sturen dan weet ik het zeker.

In ieder geval bedankt.

Een snelle reactie later laat weten dat dit systeem 50,8mm is.

ga dan direct voor een groep A 63,5 mm krijg je geen spijt van alleen het geluid al,, had ik ook onder m,n A gte :thumbup:thumbup

origineel gepost door Keesjr

Zonder twijfel, Groep-A liefst eentje van Simons, die gaan het langste mee, en passen goed.

hier ben ik het 100% mee eens

heb het nu ook onder de Manta zitten ideaal geluidje en past prima:thumbup

Allemaal leuk en aardig zo'n Groep A maar ik reed tot nu toe met origineel systeem (motor ook) en ja ik wil wel lekker geluid maar als ik 130 rijd moet het niet zo zijn dat ik alleen de motor hoor.

Oftewel er moet niet teveel herrie uitkomen bij constante snelheden. Daar zit ik mee, vandaar dat ik tot nu toe kijk voor een Groep N.

en dat vind ik dus bij de simons groep a heel erg meevallen

je hoort m amper in de auto terwijl je buiten een leuk geluidje hoort vooral bij gas geven

Bij constante snelheden valt het met de groep A ook nog wel mee. Zo spannend is dat nu ook weer niet. Maar ik denk dat een groep N beter bij het uiterlijk van jouw Manta past :) En dat klinkt ook mooi!

origineel gepost door Keesjr

origineel gepost door mantadevil

groep a das de sound onder een manta vandaan:thumbup:wors

En dan al het ff kan dwarser dan dwars de bocht om komen stormen over een modderig bospad!! Gasfabrieken vol open en de toerenteller tegen het rood aan :wors

jij snapt m

:thumbup

MANTA MANTA !!!

:)

origineel gepost door The_Undertaker

Bij constante snelheden valt het met de groep A ook nog wel mee. Zo spannend is dat nu ook weer niet. Maar ik denk dat een groep N beter bij het uiterlijk van jouw Manta past :) En dat klinkt ook mooi!

Heeft toch allemaal zelfde eindstuk?

Het gaat er mij meer om dat de eindpijp gewoon rond is en dat de motor er niet op achteruit gaat.

Zoals ik al eerder schreef: Een groep A heeft standaard GEEN eindsierstuk :vertag

Hier m'n groep A met los eindsierstuk (ook weer 60 euro):

IMG_1138-1.jpg

origineel gepost door postbusmanta

Zoals ik al eerder schreef: Een groep A heeft standaard GEEN eindsierstuk :vertag

Hier m'n groep A met los eindsierstuk (ook weer 60 euro):

IMG_1138-1.jpg

even -offtopic

zo heey die witte ziet er goed uit, klaar voor budel?:jerry:jerry:jerry

tja ik ken dat gevoel stefan.

maaruh.. waarom toch altijd een eind sierstuk op de uitlaat ??

ik mot niet van die dingen weten, gewoon de standaard pijp,

(wel groep a als het ff kan, maar toch)

Terug
Naar boven