• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat

haha das een beste diameter

ik heb wel eens in een manta gezeten met zoon dikke uitlaat eronder maar dan wel de 64mm dempers

wat een geluid:D

ja heb de pijp bij pascal ook gezien.. man man.. mooi rioolpijpje kan daar op aangeloten worden :D

maargoed.. heb hier nu mooi een gruppe A 63,5 mm liggen ter montage :D

en das mij ook groot zat :P lekker braaf nog met voorpijpje ipv macaroni ding.;)

ik zal je al komen bezoeken.. dat wordt nu dus volgende week.. ivm met oogje :puke

maar die melkbus..... :hmmz reserveer m maar :D

origineel gepost door manta_dennis

Black Magic heeft nog een spaghetti spruitstuk liggen met een 76mm uitgang. Is echt een beste stortkoker die erop moet.

vind 60 mm al groot, zeker voor en verlaagde manta, als ik die eronder hang ligt ie standaard op de gronde de uitlaat...

mar waarom per se groep a?? ok het geluid word dieper das altijd goed, mar qua optrekken lever je bij een standaard motor toch alleen mar in?

heb t weleens gekeken het verschil, manta(2.0 gt/e) trok eerst met orig uitlaat in ong 10,5 - 11 seconden naar de 100 toen ik dit had vervangen voor een gr a met enkel een tussendemper deed ie er op de snelste meting net geen 12 seconden over. Ook bij topsnelheid merkte ik verschil, liep met gr a net over de 200 op t tellertje terwijl hij met orig uitlaat nog geen 190 haalde op de teller...

enne hoe zit dit bij de 6 pitters, bij de mijne is origineel al 60 mm, wat is hiervoor dan de vergelijkende gr a (weet niet of dit dan ook nog zo heet)

origineel gepost door Ghanz

ik zal je al komen bezoeken.. dat wordt nu dus volgende week.. ivm met oogje :puke

maar die melkbus..... :hmmz reserveer m maar :D

zeker om er mee carbit te schieten onder de Manta :P

Even snel een klein vraagje wat met dit topic te maken heeft.

Weet iemand een goed adresje voor een complete orginele uitlaat voor een Manta B 2.0L S blok.

Alvast bedankt!!

origineel gepost door Manta_Matthijs

Even snel een klein vraagje wat met dit topic te maken heeft.

Weet iemand een goed adresje voor een complete orginele uitlaat voor een Manta B 2.0L S blok.

Alvast bedankt!!

Heb nog wel 2ehands liggen.

denk je wel aan een complete set te kunnen helpen, samen met stender.

ik heb hier nog een voorpijp over. en een matig uitlaatje..

dus mocht je die voorpijp missen.... dan neem de de set van stender, en mijn voorpijpje..

iedereen blij.

oja.. t arme ding hoeft de hoofdprijs niet te kosten... maar verzenden is knap lastig van t lange ding.

de platte demper in de voorpijp is niet nodig.. je hebt ze met.. en je hebt ze zonder.

tis niks meer als een ongeregelde katelysator.. die toch alleen maar vol gaan zitten..

of gaan rammelen.

Hartstikke bedankt voor de reacties!

@ Ghanz: Is het dan niet zo dat die platte demper er ook voor zorgt dat die ´knallen´ niet of minder hoorbaar zijn wanneer je het gas loslaat?

@ Ghanz: Is het dan niet zo dat die platte demper er ook voor zorgt dat die ´knallen´ niet of minder hoorbaar zijn wanneer je het gas loslaat?

Mijn complete Groep N systeem roffelt en knal wel lekker bij gas los. Ik vind het een prachtig systeem maar als je echt 100% origineel wilt, denk ik dat het net té is.

Nee. (we hebben het over een standaard 2.0s)

Na vervangen uitlaat: dieper geluid bij acceleren en geplof bij gas los. Daarvoor klonk 'ie ook wel goed maar ik vind het nu wel beter.

zou heel goed kunnen, al knalde mijn manta destijds wel, met zon pijp eronder.

Heb ook nog een vraag :

heb er nu nog een standaard blok in hangen 1.9 maar wil straks iets anders 2.4 of 16v

kun je dan ook nog goed uit de weg met een groep N systeem ??

of is de diameter/doorlaat dan te klein??

Terug
Naar boven