• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitleg gezocht voor het plaatsen van klapspiegels en optie

Patje gts

Post weinig
Hallo,

Wie kan me helpen met het volgende;

Er bestaat voor de vectra c de optie klapspiegels en je rechter spiegel laten zakken bij het achteruit rijden. Dat laaste vind ik het belangrijkst.

Wat het ik daar voor nodig en moet ik iets laten programeren?

Ik heb een vectra gts 1.8 van 2007.

Hoor graag van jullie.

Gr patrick

Benodigdheden zijn

1:Spigels (of de motortjes) (evt ook dimmende functie dus ander spiegel links dit is alleen in combi met dimmende binnen spiegel)

2:Kabelboom (of de huidige aanpassen)

3:DDM (Drivers Door Module) en PDM (Passengers Door Module)

4:Schakkelaar

Van de spiegels heb ik geen foto maar in het topic van bartjex88 staan die volgens mij compleet met bedrading

Dank je voor de uitleg.

Is het plug en play of moet ik dan nog iets programmeren?

Iemand nog een complete set te koop?

Gr. Patrick

Ik heb deze mod vorige week gedaan, heb de kabelboom, deurmodules vervangen:) moest je meer info willen pm je me maar even:)

Schakelaar hoeft niet vervangen te worden, werkt ook met de originele:)

De dimfunctie ben ik zelf nog aan het uitzoeken hoe dit werkt met een bestaande 4 draads spiegel, maar ik vermoed dat je deze kan aansturen door je dimmende spiegel open te halen en draadjes bij solderen op de spiegel zelf.

Mvg

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Als je deze modules plaatst gaat dan ook de spiegel omlaag bij het inschakelen van de achteruit? Heb begrepen dat dat enkel gaat icm elektrische stoelen.

Greetz C00kie

Wat cookie zegt hierboven klopt. De functie met spiegel bij achteruit werkt idd

alleen bij elekt stoelen MET memorygeheugen. Ik heb elekt stoelen zonder memory en alles

werkt (ook elekt inklappen en dimmen) behalve de optie bij achteruit rijden.

Gr

@Bartjex88 wrote:Ik heb deze mod vorige week gedaan, heb de kabelboom, deurmodules vervangen:) moest je meer info willen pm je me maar even:)

Schakelaar hoeft niet vervangen te worden, werkt ook met de originele:)

De dimfunctie ben ik zelf nog aan het uitzoeken hoe dit werkt met een bestaande 4 draads spiegel, maar ik vermoed dat je deze kan aansturen door je dimmende spiegel open te halen en draadjes bij solderen op de spiegel zelf.

Mvg

Volgens mij hangt dat af van welk type schakelaar je er nu in hebt zitten

Dat kan idd dan ook wel, bij mij werkte het wel, heb hem wel mee vervangen maar met mijn originele werkte het ook:) nu nog even zoeken voor de dimmende functie werkend te krijgen, morgen eens proberen dat de binnenspiegel open te halen valt en uitzoeken waar het verschil zit tussen een spiegel met 6 draden

Terug
Naar boven