• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

uitlezen computer Zafira

zal ik doen..bedankt Cobus!

ps: Ik had de zekeringen onder de motorkap cq onder de voorruit van de bestuurderskant er uit gehaald en nagekeken. 1 Zekering had aan de voetjes te zien slecht contact en die heb ik schoon gemaakt. Toen ik de auto startte daarna ging de radio aan terwijl ik dit hiervoor nog niet het geval geweest was. De eigenaar had ook het probleem een tijdje terug dat zijn binnenverlichting niet uit wilde na het afsluiten van de auto. Hij heeft toen het lampje er uit gehaald. Ik had ergens gelezen dat dit ook mogelijk te maken heeft met datzelfde zekeringkastje of het kastje er naast met de relais. Zou één van die twee kastjes de 'boosdoener' kunnen zijn?....

gr,

Karthur8

Dan zou ik preventief alle zekeringen onder de motorkap even controleren of deze geoxideerd zijn.

Lijkt mij niet helemaal oke.

Kijk ook eens goed in de connectoren, of hier ook oxidatie in zit.

Zo ja dan zou het mogelijk kunnen zijn dat hij misschien ooit eens met zijn neus in de sloot heeft gelegen, en dan heb je een leuke uitdaging.

In de sloot heeft hij niet gelegen want het is de 1e eigenaar en deze heeft geen nat pak gehad. Wat de connectoren betreft kan het wel zo zijn dat er iets aan scheelt want er is een paar maanden terug een andere motor in gegaan. Misschien dat er ergens een connector niet goed vast zit o.i.d. Nou ja...ik ga eens even koekeloeren er naar .

gr,

Arthur

Misschien heb je hier wat aan.

viewtopic.php?f=188&t=173968

Ik heb het elektrisch schema ooit eens geplaatst.

Het is dan wel van model 1999 t/m 2000, maar volgens mij is er in de hoofdlijnen qua electrische bekabeling niet veel veranderd.

Maar hang me er niet aan op.

Bedankt wederom voor de reacties .... en het elektrisch schema natuurlijk...en voor het aanbieden om eventueel in TIS te koekeloeren voor mij als ik iets daaruit zou nodig hebben.

Ik heb aan alle 'draadjes' gerommeld en ook aan connectoren maar de motor bleef netjes lopen..... helaas zou ik bijna zeggen! Ik zal morgen de connectoren dan maar zo veel mogelijk los nemen en bekijken hoe de toestand is waarin ze verkeren. Ik wilde ook even in het gebied rond het contactslot kijken maar de kap om de stuurkolom zit met een apart boutje vast . Ik herkende het niet direct als een ster of torx. Maar ik kon het niet goed zien...misschien wel een omgekeerde torx. Weten jullie misschien wat voor boutje dit is? Ik zat verder te denken dat het dus iets moet zijn wat de computer laat denken dat de motor veel te heet is geworden en naast dat deze de koelven aan zet ook direct de motor uit voorzorg afzet.... of deze krijgt informatie , n.a.v de veronderstelde hete motor, door dat het mengsel aangepast moet worden tot waarden waar de motor op afslaat. Zijn er eigenlijk wel situaties denkbaar waarbij de computer de motor zelf kan afzetten? Ik had ook ergens iets gelezen wat er een klein beetje op leek en daar bleek het te komen uiteindelijk doordat er te veel olie in de airco zat wat achtergebleven was als residu steeds in het systeem na een aantal keer de airco geleegd en weer gevuld te hebben . Dit zorgde voor een te hoge druk en de druksensor sloeg alarm. Ik weet niet meer precies hoe het verhaal ging maar dit geeft wel aan dat het niet makkelijk gaat worden in ieder geval. Ik ben net 20 km gaan rijden en de auto rijd prima...maar ik zal dit toch op moeten lossen natuurlijk anders staat hij straks weer stil. Ik heb liever dat iets maar gelijk helemaal kapot is met problemen als dit want nu wordt het aardig zoeken naar een speld in een hooiberg als niemand de symptomen herkend. gr, Karthur8

Ik heb uiteindelijk de auto maar meegegeven en hoop maar dat dat het een slecht contact was wat nu weer 'meedoet'. Ik heb het probleem uitgelegd aan hem en hij weet nu dus dat als het probleem zich voordoet de auto uiteindelijk wel weer start. ( tot nu toe dan in ieder geval) en hij naar mij toe kan komen om het eventueel verder uit te zoeken. Daar ik hem persoonlijk ken als overbuurman zijnde was dit geen probleem voor hem. Dus...'fingers crossed' . In ieder geval bedankt voor alle reacties en als het probleem weer terug komt horen jullie dit van mij en gaan we 'vrolijk verder' ( ahum..) ;)

gegroet,

Karthur8

Terug
Naar boven