• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitrusting adhv chassisnummer

De website van Jorix geeft voor het opgegeven chassisnummer niets weer.

Ik zal een outprint aan de dealer vragen.

Alvast bedankt voor de antwoorden. :thumbup

hallo beste ik zelf werk bij opel .

en heb het chassie nr even opgevraagd op de gm server .

daar krijg je dan alle RPO codes samen met de uitleg wat het voertuig bezit .

ik heb geen van bovenstaande links gebruikt omdat ik wist dat mijn zoekbron . direct en betrouwbaar is .

nicocorsa denk je dat de andere bron minder betrouwbaar is? er wordt namelijk heel veel gebruik van gemaakt ! ik heb nog een andere vraag wel offtopic ,maar is het waar dat in heel Nederland of Belgie de onderhoud beurt prijzen bij elke Opel dealer gelijk van prijs is?

Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Delen zijn vaak even duur maar loonkosten kunnen wel schelen per land en regio. In Nederland maakt men gebruik van het oorspronkelijk Belgische programma Autodialoog. Daar staan alle oa prijzen van veel voorkomende reparaties samen met de voorgeschreven herstel uren.

@Maarten wrote:Dat hoeft niet per definitie zo te zijn. Delen zijn vaak even duur maar loonkosten kunnen wel schelen per land en regio. In Nederland maakt men gebruik van het oorspronkelijk Belgische programma Autodialoog. Daar staan alle oa prijzen van veel voorkomende reparaties samen met de voorgeschreven herstel uren.

Maarten,waar kan ik die prijzen vinden?

inverband de chassie nr . je kan ook die andere pgina's gaan gebruiken ik heb het nog nooit gedaan om dat ik dus . via gm aan de info geraak

over de prijzen van onderhoud . daar bestaan zeker verschillen maar dat is ook onder veel verschillende dealers al een verschil in . dit tegen over stemmen met belgie en nederland zal er altijd wel iemand zijn die een hoger winstmarge zal handteren . maar dat weet ik ook niet allemaal wie hoe of wat telt

Ik vraag dit omdat de dealer in mijn woonplaats mij verkondigde dat in Nederland alle Opel dealers een standaard prijs hebben die door Opel is vastgesteld ,dus overal hetzelfde wat ik maar heel vreemd vind . :hmmz

Ja zou kunnen ik kan er nu nog niet over oordelen , alleen is het zo ze zien mij al aankomen ,waren niet erg vriendelijk en werd toen ik mijn kenteken zij direct erop aangesproken dat ik de wagen zelf uit Duitsland had gehaald en daar waren ze niet erg blij mee , ik heb bij my Opel nog geen dealer ingevuld ,zo krijg je weinig vertrouwen in die gasten .

Terug
Naar boven