• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitvallen A Manta SR

Ik heb de andere carb erop zitten maar ik kan hem alleen starten met vol gas dan slaat hij aan, en daarna blijft hij zeer hoog stationair lopen. Nu wil ik hem wel afstellen maar kan ik nergens een schroefje hiervoor vinden... iemand? tips?

Bij je gashevel zit een schroef.

Maar als je op LPG rijd gebruik je enkel je gasklep(pen) en niet de carburateur.

Is je carburateurvoet niet krom? Dat komt nog al eens voor , al helemaal op gas ivm de warmte. Reed toen een 20s in me a ascona met het gasstuk tussen carb en gasklep, moet eens in het jaar alle schroefjes nadraaien en de voet ff vlakken.

Ik denk toch ook echt dat het valse lucht is :hmmz

Hier hoef je niet bang voor te zijn hoor..............echt vals is de lucht ook weer niet :P :D

Ik start hem gewoon op benzine en start hem nu zonder luchtfilter. Ook het gasmengstuk laat ik eraf dan is dat uitgesloten. maar het heeft niks met de ontsteking te maken?

Is opzich niet ideaal, maar werkt wel.

Controleer maar eens of je voet niet krom is en je gasklephuis. FF loshalen van de carb en met een zoete vijl erover, zo zie je meteen of ie recht of krom is. Net zolang doorvijlen totdat alles mooi vlak is. Aan beide kanten en de carb. Daarna nieuwe pakkingen knippen en weer monteren (GEEN VLOEIBARE GEBRUIKEN)

Suc6

of gas stuk dr effe af en lucht filter direckt op carberateur zoals origineel kijken wat ie dan doen

zorgen dat hij dan goed loopt dan verder gaan met lpg

de carb van eddie erop en nu blijft hij vol gas lopen en kan ik niks afstellen:fy1 dat heeft geen effect.

Ik heb er genoeg van morgen komt de weber erop :cry

en daarna zoek ik het met deze carb nog wel uit maar wil eerst kunnen rijden en ik weet dat mijn weber super loopt.

Vlotter die blijft hamgen ??? Dan kiepert ie zo de benzine erin, ff met een achterkant schroevendraaier paar tikken bovenop de carb geven dan komen ze vaak wel los.

Ik krijg die rot uitlaat bijna niet vast zon onmogelijke plek om vast te draaien:swear morgen avond weer verder schiet niet echt op zo maar er zat een stuk tap ien het uitlaatspruitstuk had de vorige eigenaar laten knappen... ben je mooi klaar mee. Uitlaat zat ook maar met 3 boutjes vast aan het spruitstuk enhet inlaatspruitstuk met 2 op het uitlaatspruitstuk...prutser:swear

Tjah, je komt altijd wel gebreken tegen na aankoop..

Als Manta loopt kom je dan naar Noord-Holland rit?

origineel gepost door JOZO

Tjah, je komt altijd wel gebreken tegen na aankoop..

Als Manta loopt kom je dan naar Noord-Holland rit?

Moet ik eerst lid worden van de mantaclub "schaam schaam" :D

Terug
Naar boven