• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitvallen alle tellers, accu en abs lichten op

@Famempeters wrote:een heel domme vraag als je hem op contact zet brand dan je dynamo lampje ?????

zo niet is er geen gesloten kring en gaat de dynamo niet in laad werking .

dit was bij mijn vectra door een heel vriendlijke ANwb wegen wacht uitgevogeld auto stond thuis op dat moment ..de volgende dag met Wim v6 dat lampje en mijn dynamo vervangen deze was dus doorgebrand en dat lampje ook .

ik had precies de genoemde symtomen .

vraag anders even Wim V6 die zal je dit ook als mogenlijk heid verklaren .brand je lampje wel gaat het als de wagen loopt wel uit dan >>>

Bert

Hoi Famempeters,

dit was eigenlijk ook het eerste idee van de garage.

We hebben dus ook als eerste 'oplossing' de dynamo vervangen. Als ik de auto op contact zet, brandt het dynamo lampje wel. ( voor de zekerheid, dat is toch dat oranje lampje wat brandt aan de rechterkant van je dashboard? )

Zodra ik hem gestart heb, gaat dat lampje ook weer netjes uit. De garage had de dynamo opgemeten, en dat was naar behoren zeiden ze, als ik me niet vergis zou die waarde ergens rond de 12 moeten zijn..

Ik zal wel voor de zekerheid vragen of ze de dynamo nogmaals doormeten

Hoi Roopesh

Ja tot zover rijd mijn auto weer prima, ik zegt tot zo ver, omdat het wel meer een a twee weken weggeweest is..

Maar heb goede hoop, want op het laatst vooral die ruim drie weken bij de dealer... deed hij het dagelijks, en zij hebben hem nog een paar dagen getest voor ze hem terug gaven.

Succes met je zoek tocht ik duim voor je dat je het snel vindt en niet duur is.

Misschien is het wel iets simpels als stekkers..

Groetjes

Arnold

Hoi Roopesh

Ja tot zover rijd mijn auto weer prima, ik zegt tot zo ver, omdat het wel meer een a twee weken weggeweest is..

Maar heb goede hoop, want op het laatst vooral die ruim drie weken bij de dealer... deed hij het dagelijks, en zij hebben hem nog een paar dagen getest voor ze hem terug gaven.

Succes met je zoek tocht ik duim voor je dat je het snel vindt en niet duur is.

Misschien is het wel iets simpels als stekkers..

Groetjes

Arnold

Sjo, weer een update.

De vectra heeft weer een week bij de garage gestaan.

Ze zijn er nu achter gekomen dat het aan de boordcomputer ligt. Deze zendt verkeerde signalen uit, daarom vallen dus de tellers uit en gaan al die lampjes branden.

Heeft iemand een idee wat ik kwijt ben aan een nieuwe boordcomputer?

Is het een duur grapje?

Bedankt weer!

Gr, Roopesh

Ik heb het trouwens verkeerd gezegd.

Wat er stuk is, is de computermotor. Dus de motor die de computer aandrijft...

Sjo, weer een update.

De vectra heeft weer een week bij de garage gestaan.

Ze zijn er nu achter gekomen dat het aan de boordcomputer ligt. Deze zendt verkeerde signalen uit, daarom vallen dus de tellers uit en gaan al die lampjes branden.

Heeft iemand een idee wat ik kwijt ben aan een nieuwe boordcomputer?

Is het een duur grapje?

Bedankt weer!

Gr, Roopesh

Hoi,

weet iemand wat voor computermotor ik moet hebben?

Ik heb een opel vectra c uit 2002, 1.8 16V

Bedankt!

Ik heb het trouwens verkeerd gezegd.

Wat er stuk is, is de computermotor. Dus de motor die de computer aandrijft...

De laatste update over mijn probleem.

Ben uiteindelijk toch naar de VOD geweest, ze hebben alles uitgelezen en gecheckt..

Het bleek dus aan de CIM te liggen..

Voor een bedrag van 800 euro is de CIM vervangen, en tot nu toe doet alles het weer naar behoren:-)

Laten we hopen dat dit zo blijft...

Iedereen in ieder geval bedankt voor de input.

Groetjes,

Roopesh

Hoi,

weet iemand wat voor computermotor ik moet hebben?

Ik heb een opel vectra c uit 2002, 1.8 16V

Bedankt!

De laatste update over mijn probleem.

Ben uiteindelijk toch naar de VOD geweest, ze hebben alles uitgelezen en gecheckt..

Het bleek dus aan de CIM te liggen..

Voor een bedrag van 800 euro is de CIM vervangen, en tot nu toe doet alles het weer naar behoren:-)

Laten we hopen dat dit zo blijft...

Iedereen in ieder geval bedankt voor de input.

Groetjes,

Roopesh

Terug
Naar boven