• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

un vraag over achteras kadett cabrio gsi

miktille

Post weinig
eey goeieavond

ik hat un vraag over un achteras van kadett cabrio gsi

er zitten nou trommelremmen onder die wil ik vervangen achteras met schijfremmen

nou is die achteras van astra f gsi volgen mij moet dat wel gaan passen

nou is mij vraag wat moet nog meer vervangen kan ik het gewoon op de zelfde systeem zetten ???

GR michael

ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze zo gaat passen onderstel astra f en kadett e verschillen wel degenlijk zo wie zo de bevestiging is anders

je kan beter een zoeken van een kadett gsi 16v die gaat zonder problemen passen :thumb :thumb

ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze zo gaat passen onderstel astra f en kadett e verschillen wel degenlijk zo wie zo de bevestiging is anders

je kan beter een zoeken van een kadett gsi 16v die gaat zonder problemen passen :thumb :thumb

Volgens mij had ik destijds een astra f schijfremmen achteras onder de kadett..

Zo was ie mij iig verkocht met dat het ging passen.. En dat deed het.

Handremkabel moet je geloof ik dan wel van een 16v kadett hebben.

Omdat je toendertijded die assen voor zo 50-75 euro kocht met schijven en blokken en al, Heb ik niet moeilijk gedaan met ombouwen.

Gewoon die as eronder, remmen gangbaar maken, ontluchten, andere handremkabel en klaar.

Volgens mij had ik destijds een astra f schijfremmen achteras onder de kadett..

Zo was ie mij iig verkocht met dat het ging passen.. En dat deed het.

Handremkabel moet je geloof ik dan wel van een 16v kadett hebben.

Omdat je toendertijded die assen voor zo 50-75 euro kocht met schijven en blokken en al, Heb ik niet moeilijk gedaan met ombouwen.

Gewoon die as eronder, remmen gangbaar maken, ontluchten, andere handremkabel en klaar.

Dit moet ik ook nog doen bij mijn station, maar vind maar geen achteras met schijfremmen kompleet hiervoor..

Dit moet ik ook nog doen bij mijn station, maar vind maar geen achteras met schijfremmen kompleet hiervoor..

ja as past er onder

en idd handremkabel van een 16v heb je nodig

maar let ook op de remdrukbegrenzers die heb je denk ik ook nodig

ja as past er onder

en idd handremkabel van een 16v heb je nodig

maar let ook op de remdrukbegrenzers die heb je denk ik ook nodig

Remdrukbegrenzer werd wel aangeraden hier ja.

Ik heb het echter zelf nooit aangepast. Nooit problemen met remmen of apk gemerkt ook.

Maar het verschil in remkracht merkte ik wel heel goed!!!

De achterkant hapte veel meer in het beton ;)

Remdrukbegrenzer werd wel aangeraden hier ja.

Ik heb het echter zelf nooit aangepast. Nooit problemen met remmen of apk gemerkt ook.

Maar het verschil in remkracht merkte ik wel heel goed!!!

De achterkant hapte veel meer in het beton ;)

bedankt voor jullie antwoorden echt super !! :thumb

Remdrukbegrenzer kan ook wel van astra f gehaald worden die past ook wel op kadett zeker???

oke dat is mooi dat die past kadett gsi cabrio al een de

achteras van astra f gsi die spoorbreedte is wel iets meer weet iemand ook hoeveel meer ??

GR michael

bedankt voor jullie antwoorden echt super !! :thumb

Remdrukbegrenzer kan ook wel van astra f gehaald worden die past ook wel op kadett zeker???

oke dat is mooi dat die past kadett gsi cabrio al een de

achteras van astra f gsi die spoorbreedte is wel iets meer weet iemand ook hoeveel meer ??

GR michael

As is passend en identiek, alleen moet je zeker wat aan de remdruk doen. Je Kadett zal geen ABS hebben en je kan elke rem druk begrenzer pakken van elk merk als het een auto is met schijven achter. Sommige auto's met ABS hebben ze ook nog als extra veiligheid mocht de ABS het laten afweten.

Trommels hebben 3/40 begrenzers en schijven 3/15 of 3/20.

Heb ze wel eens van een Peugeot 205 GTI gepakt, die gaan ook prima!

As is passend en identiek, alleen moet je zeker wat aan de remdruk doen. Je Kadett zal geen ABS hebben en je kan elke rem druk begrenzer pakken van elk merk als het een auto is met schijven achter. Sommige auto's met ABS hebben ze ook nog als extra veiligheid mocht de ABS het laten afweten.

Trommels hebben 3/40 begrenzers en schijven 3/15 of 3/20.

Heb ze wel eens van een Peugeot 205 GTI gepakt, die gaan ook prima!

ik heb de achteras van astra gsi er onder de achteras past wel de velgen komen half cm meer naar vooren maar dat vald mee

de remdruk hoeft ik niet te vervangen als ik het al maal zo zien ik zou eerst kijken wat die doet haha

maar Remdrukbegrenzer dat is met het witte potje die onder de motorkap zit tog ?

gr michael

ik heb de achteras van astra gsi er onder de achteras past wel de velgen komen half cm meer naar vooren maar dat vald mee

de remdruk hoeft ik niet te vervangen als ik het al maal zo zien ik zou eerst kijken wat die doet haha

maar Remdrukbegrenzer dat is met het witte potje die onder de motorkap zit tog ?

gr michael

Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit... Kan in het rubber zitten...

Maar Hmm... :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

Zien er zo uit:

abs36.jpg

Als je die niet monteert dan heb je dus een slechte rem verdeling waardoor de achter remmen te snel blokkeren, dit al zonder dat de remkracht aan de voorkant echt tot stand komt. Het resultaat is een erg gevaarlijke situatie die als je de remmen eens een keer ECHT nodig hebt gaat ontstaan!!! :shock:

Een alternatieve oplossing is de voorste remmen te upgraden zodat de remkracht daar weer toeneemt en de verhouding weer goed is. Een auto zonder ABS moet nou eenmaal vrij nauwkeurig worden uitgekiend omdat de druk niet geregeld wordt...

Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit... Kan in het rubber zitten...

Maar Hmm... :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

Zien er zo uit:

abs36.jpg

Als je die niet monteert dan heb je dus een slechte rem verdeling waardoor de achter remmen te snel blokkeren, dit al zonder dat de remkracht aan de voorkant echt tot stand komt. Het resultaat is een erg gevaarlijke situatie die als je de remmen eens een keer ECHT nodig hebt gaat ontstaan!!! :shock:

Een alternatieve oplossing is de voorste remmen te upgraden zodat de remkracht daar weer toeneemt en de verhouding weer goed is. Een auto zonder ABS moet nou eenmaal vrij nauwkeurig worden uitgekiend omdat de druk niet geregeld wordt...

daar was ik ook blij om idd zeker apart meschien wel ik zou er van de week is naar kijken...

die foto wat je gestuurd heb die dingen zitten er al op de hoofdremcylinder die zatten er al op bij de trommelremmen dan kom het wel goed zeker tog...?

of moet ik zu nog stees vervangen ..?

Terug
Naar boven