• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

uniroyal slechte banden? ervaring?

@GTS2.2DTI wrote:Cuppen doen heel veel auto's met verschillende merken banden. Hoe groffer het profiel hoe meer last je krijgt van cuppen. Continetal banden cuppen als een vreselijke, soms lijken het net tracktor banden als je ze er afhaalt. Cupper krijg je ook niet door kromme velgen of verkeerd uitbalanceren maar komt door de achteras en zijn stand ten opzichte van het wegdek, de achterwielen staan aan de bovenkant een ietstie pietsie naar binnen toe, dit om het weggedrag te verbeteren, hierdoor komt het cuppen ook alleen aan de binnenzijde van de achterbanden voor..

Als de auto na het balanceren nog niet trillingsvrij moet je een keer de raakvlakken goed schoonmaken met een roestbortsel. Dat wil nog wel eens heel goed helpen.

als je een metertje of 5 achter de auto staat is het inderdaad wel te zien dat de achterwielen aan de bovenkant iets verder naar binnen staan. trillingsprobleem ligt 100 procent aan de banden. orginele 16 inch wielen eronder en de problemen zijn weg. alles is schoongemaakt. de goede centreerringen zijn gebruikt. en de velgen zijn niet krom.

Dit is de 2de auto waar deze wielen onder zitten, en bij beide hetzelfde probleem. alleen vind het zonde om nu alweer nieuwe banden te kopen. nog geen jaar terug voor 460 euro aan nieuwe banden gehaald. ik blijf niet bezig. dus nog even afwachten en dan ff naar een ander adresje voor nieuwe banden.

bedankt voor de reactie's

Ik heb op mijn 18"ook Uniroyal Rainsport laten leggen na traumatische ervaringen met Bridgestones,een en al aquaplannig,de Uniroyals doen hun naam eer aan SUPER bij nat weer,geen last van cuppen of wat dan ook.

@ahrend wrote:Ik heb op mijn 18"ook Uniroyal Rainsport laten leggen na traumatische ervaringen met Bridgestones,een en al aquaplannig,de Uniroyals doen hun naam eer aan SUPER bij nat weer,geen last van cuppen of wat dan ook.

Ik sluit mij aan in de rij van alle personen die ZWEREN bij de RainsportII, ik heb nog maar 4,5 mm op de voorbandjes zitten ...en dat is de hoogte van het profiel van de centrale lijn...de zijkanten zijn (gelijkmatig) kaal aan de binnen- en buitenkant!

ik doe 2,5 jaar met een set achterbanden, 7-8 maanden met een set voorbanden. Maar dat ligt volledig aan mijn rijstijl!

3 setjes geleden had ik Pirelli P Zero's, plakten net zo goed al dan niet beter. Maaaaar met een beetje vocht uit de lucht je reinste nachtmerrie!

Mijn "grippy" engeltjes: 215/45 ZR17 W XL!

Vandaag naar een andere bandenboer geweest, hele verhaal uitgelegd.

bleek dat de centreer ringen 1 mm te groot waren. Ik heb er meteen 4 nieuwe banden van kumho(als ik mij niet vergis) onder laten zetten, alle problemen zijn nu weg :wors :wors

Vooraan

Pirelli P Zero Nero 225 40 18 ( 18" opel speedline's)

Achteraan

Vredestein Ultrac 225 40 18

Goede banden, heb eerder op 16" een slechte ervaring gehad met Yokohama.

Mijn grootouders hebben Uniroyal Rainsport op hun Mercedes E250 zitten uit 2002 en zweren ook bij dat merk.

Mijn opa en ik zetten hem dikwijls eens in slecht weer met onze voet tegen de grond en hij wil niet uit het spoor gaan, top banden, op achtertractie fantastisch. Mijn vader zijn C250 uit 2008 rijdt op Bridgestone Potenza en daar ga ik alle kanten mee op in de regen als ik eens op zijn staart trap. Heeft inmiddels Continentals steken en is nietveel verbetering. Gaat waarschijnlijk ook naar Uniroyal na de komende winter.

Mijn andere opa met z'n Vectra, die zweert bij Michelin.

ik vind 115 euro ook wel erg duur voor zo'n band...

ik heb 75 euro voor bridgestone turanza betaald.. en dit is mn 2e setje op deze auto en bevalt me zeer goed,heb tussen deze 2 door nog pirrelli erop gehad maar die heb ik er mooi weer af laten halen.. die zoemen erop los..

@usbstick wrote:ik vind 115 euro ook wel erg duur voor zo'n band...

ik heb 75 euro voor bridgestone turanza betaald.. en dit is mn 2e setje op deze auto en bevalt me zeer goed,heb tussen deze 2 door nog pirrelli erop gehad maar die heb ik er mooi weer af laten halen.. die zoemen erop los..

en dit gaat om dezelfde bandenmaat?

wat ik erg triest vind, is dat ik de uniroyal's bij een zaak weg hebt die hier in het noorden gigantische veel banden verkoopt(ik dacht zelfs het meest). alles toen der tijd na laten checken en alles was perfect volgens dit bedrijf. en nu blijkt dat er verkeerde centreer ringen in zitten.

zo zie je maar, alleen maar broekkies van mijn leeftijd die het allemaal wel doen. komt niks van terecht :thumbdown ik krijg naar me kop geslingerd dat het aan de auto ligt :wtf

mijn broer heeft ook uniroyal op zijn vectra gts en rijd al 80.000 zonder problemen ze zitten nu wel bijna aan de slijt indicators... :thumb :kewlpics

dus al met al een goed bandje..

en ja centreer ringen horen wel goed te passen......

mvg Paul

Terug
Naar boven